• dinana

Vi från Linköping! Del: 6

Hej hopp, måste baar kolla med er inbitna Linköpingsbor. Är intresserad av att börja träna, och undrar om någon har något bra ställe att tipsa om här i stan. Kanske fler som är intresserade, så kanske man kunde gå dit tillsammans å "prova" på.

En eller två gånger i veckan typ...

Någon?

Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-16 09:40:10 följande:
    Fick precis reda på att min sambo ska på kurs i en hel vecka (eller måndag till fredag iaf) i stockholm om några veckor, jag har vetat om det ett tag, men trodde inte det skulle bli av. Undrar hur jag ska klara allt här hemma själv?? Två barn som ska tas om hand om, lämna och hämta på dagis, handla, laga mat och utöver det hinna med mitt eget plugg. Just den veckan är den värsta veckan i skolan oxå, mycket som ska göras och jag måste vara i skolan varje dag på föreläsningar den veckan. Barnen kommer få gå långa dagar på dagis bara därför, har värsta ångesten över det eftersom jag inte gillar långa dagar egentligen, nu bestämmer jag ju själv eftersom jag mest pluggar hemifrån. Men, men..jag kommer att klara det även om det blir tufft. Är ju väldigt "bortskämd" och van vid att min sambo och jag delar på precis ALLT här hemma. Och det är ju bara 5 dagar och 4 nätter.
    Samma här. Min kille skall på kurs till Skåne i en hel vecka. v 49. Så då får man fixa allt själv. Han skall vara borta även helgen.
  • dinana

Har kollat lite på medley, men nja... 330 kr i månaden vet jag inte om jag har råd med. Det är ju vldigt dyrt tycker jag. När jag plugga i Linköping så betalade vi 899 kr för ett årskort.

• dinana

mm, frågan är vad man skall få de pengarna ifrån. 330 kr är rätt mycket när man bara har bb att leva på framöver. fp tar slut i december.

• dinana
    JePaLuLi skrev 2009-11-16 10:54:49 följande:
    Oj, är de redan slut? Då är väl alternativet att ha Molly hemma från dagis och ansöka om vårdnadsbidrag. Det blir ju iaf 6000 kr mer än 0 kr.
    Mm, ja 180 dagar försvinner ju grymt fort. Fattar det inte riktigt själv.. men men, man har ju 240 dagar totalt, så jag har 60 dagar kvar med lägstanivå också, men de kan man ju inte ta ut förräns man tagit ut sina vanliga dagar om jag fattat dem rätt. Gick i alla fall inte ta ut några av dem sist jag försökte. Att gå hemma med två barn när man pluggar vet jag inte om jag är så sugen på. Sambon får nog ta å lägga över sina dagar på mig istället. Då bor borde jag i alla fall kunna gå några månader till hemma.
  • dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-16 11:12:19 följande:
    Du kan börja ta av lägstanivå dagarna när du har tagit ut 180 av de vanliga dagarna, sen får du ta av dem hur mycket du vill. Vi gjorde så att när jag hade tagit ut 180 dagar så tog jag ut bara 3 dagar i veckan med full betalning och sen tog jag 3 dagar med lägstanivå. Det är väldigt bra att blanda för då har man inte bara de där lägsta dagarna kvar sen till slut.
     ja precis, men vi täntke inte så långt att man var tvungen att ta ut alla sjukpenning dagar först innan man tog it lägstanivå.. dåligt tycker jag ju. För jag hade ju tänkt att blanda mina 240 dagar, men nu gick ju inte det. Var ju meningen att vi skulle ta 240 dagar var. Men nu går ju inte det.
  • dinana

Jo, fast hade tänkt å plugga heltid så ungarna måste gå på dagis då. Och då måste de vara minst 1 år... Leonard har dagisplats redan, men frågan är ju om det är någon mening eftersom vi tänkt att flytta nästa år (om vi hittar nått vill säga)

• dinana
    Familjetrollet skrev 2009-11-16 14:17:14 följande:
    ni flyttar väll inte från stan?
    Nej då, så länge sambon har jobb i stan så flyttar vi inte.. högst tjugo minuter ville han ha till jobbet...
  • dinana
    JePaLuLi skrev 2009-11-16 15:35:24 följande:
    Ja men har din sambo dagar kvar så är det ju inget problem.
    Ja han har alla sina dagar kvar. Alltså 240 dagar.
  • dinana
    Apipoulai skrev 2009-11-16 21:12:28 följande:
    Rädda julen! :) www.raddajulen.nu/
    guuu så sugen jag blev på choklad nu.....
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6