• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • helene306
    zummar skrev 2010-01-19 20:25:58 följande:
    är det nån som har känt sig "mosig" i hjärnan när det börjat med LCHF.jag känner det som att jag har äppelmos i hjärnan nästan hela tiden o det påminner lite om när man ätit för lite eler håller på att bli förkyld.Tänkte iaf att kanske gärnan "äter för lite" just i början eftersom den är inställd på kh-energi o inte fettenergi...så därför känner jag så!? Vad tror ni om min teori?
    Det är nog följden av kolhydratsabstinens eftersom du inettillför kroppen lika mycket kolhydrater längre. Jag var inte direkt mosig men jag tycker nog att dte var er trögtänkt ett tag och det tog tid innan jag fattade i början. Fettenergi är betydligt bättre för hjärnan än kolhydrat (socker!) energi.
    (¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • zummar
    Jen nifer skrev 2010-01-19 20:29:41 följande:
    jag känner mig rätt seg i hjärnan, har huvudvärk. Men antar att de är för att kroppen är van vid allt socker, och nu är de stopp  :)
    måste ju bara så då=)....tyckte att min teori var rätt bra=)
  • curiosa

Huvudvärk och fruktansvärt ont i magen och bara dag två.
    Svullen och mådde mkt bättre på kaloriräknar kost.
    Kanske skall kännas så??
    Men det känns inte alls bra.

• LummePrinsessan
    curiosa skrev 2010-01-19 20:45:30 följande:
    Huvudvärk och fruktansvärt ont i magen och bara dag två. Svullen och mådde mkt bättre på kaloriräknar kost. Kanske skall kännas så?? Men det känns inte alls bra.
    Jag känner mig inte alls svullen. Magen är i bästa trim, men min hy däremot - usch, den har attackerats rejält.
    Vad har du ätit de här 2 dagarna?
  • Kenzie
    Huvudvärk och fruktansvärt ont i magen och bara dag två. Svullen och mådde mkt bättre på kaloriräknar kost.Kanske skall kännas så??Men det känns inte alls bra.
    Du måste låta kroppen vänja sig vid den nya kosten och framför allt låta den avgiftas från kolhydraterna. På dag två är du antagligen inte ens inne i ketos så ha tålamod
    Lights will guide you home...
  • curiosa
    LummePrinsessan skrev 2010-01-19 20:53:22 följande:
    Jag ahr förskt att äta efter vad jag skall, missade dock igår att bönor inte var helt ok men det handlade om ca 0,5 dl så det var inga mängder.

Hungrig är jag oxå hela tiden, men jag hänger i.
  • curiosa
    Kenzie skrev 2010-01-19 21:04:01 följande:
    Du måste låta kroppen vänja sig vid den nya kosten och framför allt låta den avgiftas från kolhydraterna. På dag två är du antagligen inte ens inne i ketos så ha tålamod
    Nej jag har förstått det men ingen höjdare med huvudvärk och sådana magsmärtor att man inte kan arbeta....men jag hoppas att det är värt det.

Hungrig hela tiden och ganska sötsugen.
  • LummePrinsessan
    curiosa skrev 2010-01-19 21:06:43 följande:
    Jag ahr förskt att äta efter vad jag skall, missade dock igår att bönor inte var helt ok men det handlade om ca 0,5 dl så det var inga mängder. Hungrig är jag oxå hela tiden, men jag hänger i.
    Jag tycker att det är konstigt att du har magsmärtor. Magknip?
    Testa och ät fet yoghurt med linfrön varje morgon så blir det nog bättre. 
    Huvudvärk vet jag är vanligt och man måste dricka mängder med vatten för att "ersätta" den stora mängd man förlorar. 
    Bönor blir man gasig av (även om det är en liten mängd) och man kan få väldigt ont i magen om man inte är van att äta det. Brukar hjälpa om man dricker te med kryddorna kummin och anis. 
  • NoMercy
    Huvudvärk och fruktansvärt ont i magen och bara dag två. Svullen och mådde mkt bättre på kaloriräknar kost.Kanske skall kännas så??Men det känns inte alls bra.
    MKT VATTEN så här i början.
    Var sitter magsmärtorna? Har du ont hela tiden eller kommer det i intervaller?
    Skriv gärna ner vad du har ätit, det kan vara till hjälp om vi ska föröska se om du gör nåt "fel".
    Den som sa de den kan va de.....
  • helene306
    caradan: Du är bara på dag 2, det är för tidigt för att utvärdera så ge inte upp! Kanske är kaloriräkning mer din grej men efter så kort tid som du kört är det alldeles för tidigt att veta, Jag tycker du ska ge det minst 1 vecka, gärna 2 innan du vet säkert. Ont i magen kan man få och är en omställning av allt fett, även om magen kör ihop sig kan det göra ont.
    Är du hungrig äter du för lite fett, så mer fett! du ska äta när du är hungrig och tills du är mätt.
    (¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)