Jen nifer skrev 2010-01-20 15:00:05 följande:
kan inte alla skriva varje dag vad dom ätit? så kan man få inspiration och tips, se vad som är bra osv.FrukostLunchMiddagOch eventuella mellanmål.Jag har ju nyss kommit in i tråden och har lustläst internett om lchf.Jag själv är rätt restrektiv när de kommer till mjölk. Jag dricker alltid vatten till maten. Men sen använder ja ju matlagningsgrädde, 27% när ja lagar mat för att få in fett. Men försöker hålla mig ifrån Mjölk,filmjöl och så ganska mycket.Jag har gått ner en del redan av mig själv, har en bebis på snart 4 må
nader.Nu står
iaf vågen på 63kg och är 166cm lång.Mitt första delmål är 60kg.Mitt drömmål är 56-58 kg ca.
Frukost: Två ägg, kokta eller stekta, jag brukar ta en liten klick kaviar till ibland fast att det innehåller 14g kh per 100 så det är ju inte alls bra men tar en liiiten klick vissa dagar. Annars brukar ibland ha lite skagenröra till, eller blanda själv Creme fraiche med majonäs och sen krossade kokta ägg i och räkor, mkt gott. Den röran brukar jag äta med en avokado eller några bitar stekt bacon.
Lunch: Antingen rester från gårdagens middag eller så brukar ! det bli ungefär samma grejer som frukost. En avokado med skagenröra eller två stekta ägg med några falukorvsbitar (med hög kötthalt och lite kolhydrater förstås). Eller så tar jag en burk tonfisk (i vatten, avrunnen) blandar med majonäs och/eller creme fraiche och äter med en avokado.
Middag: Många grytor och gratänger blir det på grädde och/eller Creme fraiche (den fetaste såklart!), med antingen kyckling, köttfärs,korv,fisk eller skaldjur och lite passande kryddor, grönsaker i och champinjoner och så. ost ovanpå gratängerna såklart :) Så enkelt att göra!
Annars är bara en stekt köttbit vanligt här hemma, till blir det antingen kokt broccoli, blomkålsmos, en vanlig god sallad med fet dressing, mkt vitlökssmör brukar jag ha till då också :) Igår Åt vi tacos fast med "ostchips" kryddade med tacokyddor istället för nachochips och sen guacamole till det, super gott! Häromdagen gjorde jag en wok med jätteräkor med strimlad vitkål istället för nudlar, blev jättegott!
Hoppas du fått lite inspiration! Ursäkta att jag babbla så mkt bara haha :D