• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • WillElv

Är det någon som har recept på färsröra med ost? Tack!

• Ogift Fru
    Karo Lina skrev 2010-01-18 17:52:43 följande:
    Förstoppning?? Det var felet i mitt fall
    Nej, jag har inga problem med magen.
    Känner däremot att jag har samlat på mig vätska. Är jättesvullen om benen och fötterna. Särskilt på morgonen.

Nån annan som oxå gör det?
    Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!
  • Cam82

Kan man gå upp i vikt vid ägglossning? jag har gått ner varje dag, men igår morse och idag så stod vågen på 0,4kg + och jag har inte ätit annorlunda eller fuskat.

• Ogift Fru
    Cam82 skrev 2010-01-19 12:51:37 följande:
    Kan man gå upp i vikt vid ägglossning? jag har gått ner varje dag, men igår morse och idag så stod vågen på 0,4kg + och jag har inte ätit annorlunda eller fuskat.
    Jag går upp mellan 0,5-1 kg när jag har äl, så visst är det möjligt. Tror man har en benägenhet att samla lite vatten då.
    Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!
  • saris 83
    Pippil8 skrev 2010-01-18 21:34:32 följande:
    Hej, ny här, hoppas jag får hänga på Jag planerar att börja med lchf på torsdag, ser ivrigt fram emot det och börjar planera nu. Jag har nog bestämt mig för att till frukost (som jag äter på jobbet vid skrivbordet) prova en blandning av arlas meze yoghurt, creme fraiche, lite nötter, kokos och kryddor. Ska bli spännande att se om det ens är ätbart Nu till min fråga - jag äter lunch rätt tidigt och brukar därför hinna bli väääldigt hungrig innan jag åker hem. Är orolig att jag trots mina kommande mättande luncher kommer vara hungrig på eftermiddagen. Vad kan man då ha som mellis? På min arbetsplats har jag enkelt tillgång till en rätt liten kyl och en kaffemaskin. Det är lite knepigare med mikro och bestick/redskap så helst skulle jag vilja hitta mellis som inte kräver det. Vad kan man hitta på då? Ta med kokta ägg och lägga i kylen låter inte jättespännande. Kan man blanda dem med något och äta kalla? Vad mer? Vad äter ni till mellis? Eller klarar ni er utan? caradan - som du märker är jag absolut ingen expert, men rent spontant så tycker jag det låter som du fått i dig lite lite fett?

Jag äter lunch tidigt (vid tolv) då står jag mig länge men vid fyra när jag har en liten rast brukar jag äta paranötter, 6 st kanske, ost/skink rullar eller Briebitar. Då står jag mig tills kvällsmålet vid åtta. Jag känner mig alltid mätt och belåten {#lang_emotions_smile}
    Godingen Lucas 080424
  • Cam82
    Ogift Fru skrev 2010-01-19 12:54:03 följande:
    Jag går upp mellan 0,5-1 kg när jag har äl, så visst är det möjligt. Tror man har en benägenhet att samla lite vatten då.
    Tack för svaret, då är det nog därför.
  • saris 83

Hm ett helt tokigt inlägg blev det visst. Sorry

Ville bara skriva mina mellanmål som är ca 6 paranötter, ost/skinkrullar, brieostbitar och kaffe.

Jag äter frukost, lunch, mellanmål, kvällsmål med ca 4h mellanrum och är alltid mätt och belåten :)

Godingen Lucas 080424
  • Cam82
    saris 83 skrev 2010-01-19 13:18:18 följande:
    Hm ett helt tokigt inlägg blev det visst. SorryVille bara skriva mina mellanmål som är ca 6 paranötter, ost/skinkrullar, brieostbitar och kaffe.Jag äter frukost, lunch, mellanmål, kvällsmål med ca 4h mellanrum och är alltid mätt och belåten :)
    Hur länge har du hållit på med lchf? hur mycket har du gått ner? =) nyfiken
  • rasajj
    jagäraf skrev 2010-01-18 21:43:22 följande:
    Ett tips: om man gillar ekologisk naturell youghurt men tycker att den har lite för lite fett så kan man spetsa den med vispgrädde. Hur gott som helst! Jag tycker turkisk/meezeyog. är svårt att äta. För tjockt och för syrligt. Tyvärr får jag inte lika bra resultat om jag äter mjölkprodukter men ibland måste man ju bara.
    ett tips att minska kolhydraterna i yogurt, for de ar ganska manga anda.., ar att lata yogurten sitta i kaffefilter och dranera bort vatskan, over natten. I kylen da. vatskan innehaller flest kolhydrater. Yogurten blir tjockare, mer lik den grekiska/turkiska. Och farre kolisar.

Sjalv undviker jag yogurt och mjolk. De enda mejeriprodukter jag ater av ar ost, smor och gradde.
    'The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so.'
  • Vårflickan84

jag hänger på här.
    har PCO och har läst att LCHF ska hjälpa då (normala hormonvärden som i sin tur ger ägglossning).