Hej, ny här, hoppas jag får hänga på
Jag planerar att börja med lchf på torsdag, ser ivrigt fram emot det och börjar planera nu. Jag har nog bestämt mig för att till frukost (som jag äter på jobbet vid skrivbordet) prova en blandning av arlas meze yoghurt, creme fraiche, lite nötter, kokos och kryddor. Ska bli spännande att se om det ens är ätbart
Nu till min fråga - jag äter lunch rätt tidigt och brukar därför hinna bli väääldigt hungrig innan jag åker hem. Är orolig att jag trots mina kommande mättande luncher kommer vara hungrig på eftermiddagen. Vad kan man då ha som mellis? På min arbetsplats har jag enkelt tillgång till en rätt liten kyl och en kaffemaskin. Det är lite knepigare med mikro och bestick/redskap så helst skulle jag vilja hitta mellis som inte kräver det. Vad kan man hitta på då? Ta med kokta ägg och lägga i kylen låter inte jättespännande. Kan man blanda dem med något och äta kalla? Vad mer? Vad äter ni till mellis? Eller klarar ni er utan?
caradan - som du märker är jag absolut ingen expert, men rent spontant så tycker jag det låter som du fått i dig lite lite fett?