• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • jagäraf

Jag fick jätteont i magen efter någon vecka när jag började med lchf. På ena sidan. Blev liggande ett par dagar. Det var förmodligen gallan som fick spader. När man äter fett så börjar gallan arbeta ordentligt vilken den inte gjort när man undvikit fett. Och då kan t ex små gallstenar behöva ta sig ut vilket kan orsaka smärta om jag förstått saken rätt. Jag mådde också rejält illa första tiden.

• curiosa
    NoMercy skrev 2010-01-19 21:43:16 följande:
    MKT VATTEN så här i början. Var sitter magsmärtorna? Har du ont hela tiden eller kommer det i intervaller? Skriv gärna ner vad du har ätit, det kan vara till hjälp om vi ska föröska se om du gör nåt "fel".
    Då ska vi se, idag har jag ätit:

07,00: Yoghurt, turkisk med ett par hallon
    09,00: 1 nötpanka med grädde
              1 oopsi med ost och gurka
    12,00: Bratwurst med blomkålsmos (grädde och smör)
              1 Nötpannkaka med grädde
    16,00: Lite rökt makrill, någon skiva skinka, yoghurt (lätt mild, som var kvar) med     lite kokos i.
    19,00: Skinkrullar med brieost i, makrill
    22,00: Turkisk yoghurt med grädde

Fortfarande sugen på nått.....
  • curiosa
    jagäraf skrev 2010-01-19 21:53:59 följande:
    Jag fick jätteont i magen efter någon vecka när jag började med lchf. På ena sidan. Blev liggande ett par dagar. Det var förmodligen gallan som fick spader. När man äter fett så börjar gallan arbeta ordentligt vilken den inte gjort när man undvikit fett. Och då kan t ex små gallstenar behöva ta sig ut vilket kan orsaka smärta om jag förstått saken rätt. Jag mådde också rejält illa första tiden.
    Usch det låter inget vidare men änså länge härdar jag ut, mkt roligare att äta än att göra som jag gjort några veckor innan.
  • curiosa
    LummePrinsessan skrev 2010-01-19 21:21:15 följande:
    Yoghurt äter jag varje dag, älskar den turkiska med grädde i
    Men skall testa att ta i linfrön, eller kanske ännu bättre med rena linfrön som legat i vatten övernatten så att det braiga slemmet bildats??

Skall kolla efter kokosfett och magnesium tabletter på hälsokosten imorgon, kanske kan hjälpa till.
  • jagäraf
    curiosa skrev 2010-01-19 22:07:01 följande:
    Usch det låter inget vidare men änså länge härdar jag ut, mkt roligare att äta än att göra som jag gjort några veckor innan.
    Jag har ätit lchf-kost sedan mitten av januari förra året, alltså exakt ett år. Förutom veckorna i början har jag mått som en prinsessa! Om jag någon gång fuskar och äter lite bröd eller likn blir jag så gasig som jag alltid varit tidigare men inte ens visste om att jag var. Spänd i magen och som sagt supergasig. Så jag kommer att fortsätta.
  • curiosa
    jagäraf skrev 2010-01-19 22:09:39 följande:
    Jag har ätit lchf-kost sedan mitten av januari förra året, alltså exakt ett år. Förutom veckorna i början har jag mått som en prinsessa! Om jag någon gång fuskar och äter lite bröd eller likn blir jag så gasig som jag alltid varit tidigare men inte ens visste om att jag var. Spänd i magen och som sagt supergasig. Så jag kommer att fortsätta.
    Äter du strikt med 0 kolhydrater eller har du nått i?
  • jagäraf
    curiosa skrev 2010-01-19 22:17:02 följande:
    Äter du strikt med 0 kolhydrater eller har du nått i?
    Jag äter just nu i princip inga kolisar alls men har under året ätit sallad, vitkål, blomkål, broccoli till maten. Att jag inte äter några nu är för att jag gör ett försök att gå ned de sista 3-4 kg jag skulle vilja men som min kropp inte verkar vilja. Har stått på runt 59 kg senaste året. Jag ska erkänna att jag inte gått ned någonting med lchf utan jag åt GI året innan och gick ned 10 kg med det. Men lchf är godare på något sätt eftersom man får äta grädde osv och så äter jag det som peppning till min man som har en hel del att gå ned. Han har gått ned 13 kg under året men har 20 till han behöver bli av med.
  • NoMercy
    jagäraf skrev 2010-01-19 22:29:46 följande:
    Jag äter just nu i princip inga kolisar alls men har under året ätit sallad, vitkål, blomkål, broccoli till maten. Att jag inte äter några nu är för att jag gör ett försök att gå ned de sista 3-4 kg jag skulle vilja men som min kropp inte verkar vilja. Har stått på runt 59 kg senaste året. Jag ska erkänna att jag inte gått ned någonting med lchf utan jag åt GI året innan och gick ned 10 kg med det. Men lchf är godare på något sätt eftersom man får äta grädde osv och så äter jag det som peppning till min man som har en hel del att gå ned. Han har gått ned 13 kg under året men har 20 till han behöver bli av med.
    Men du har grädde i maten nu?
    Den som sa de den kan va de.....
  • Hannnas

Någon här i tråden som fått mellanblödningar av lchf?

Maken kör på detta hårt sen dryga veckan tillbaks och jag har hängt med av bara farten.... nu mellanblödningar mitt i allt... funderade på om det är kosten...

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • NoMercy
    Hannnas skrev 2010-01-19 22:34:38 följande:
    Någon här i tråden som fått mellanblödningar av lchf?Maken kör på detta hårt sen dryga veckan tillbaks och jag har hängt med av bara farten.... nu mellanblödningar mitt i allt... funderade på om det är kosten...
    Skulle knappast tro att det händer efter bara en vecka. Sen påverkar det ju hormoner ohc så på sikt, tjejer med PCO verkar ju må mkt bättre tex.
    Men fråga inne på www.kolhydrater.ifokus.se iställt.
    Den som sa de den kan va de.....