• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • cindorella
    Jen nifer skrev 2010-01-20 15:56:15 följande:
    gör ni eget vitlökssmör?
    japp! på bregott!
  • ia25

Vad bjuder ni på om ni får fikabesök? Tips önskas

• Jen nifer

mm älskar persiljesmör.. men de ska göras på bregott alltså inte på smör? Köpte inte hem bregott eftersom ja inte äter bröd. Men då ska jag göra de, så gott till kött, o man kan ju inte leva på bea sås varje dag :)

Har precis ätit 2 stekta ägg + bacon stekt i rapsolja. De känns ju som sagt lite små galet när de dryper fett om maten :D Men gott är de

Mollys & Minnas mamma
  • helene306
    ia25 skrev 2010-01-20 16:11:57 följande:
    Vad bjuder ni på om ni får fikabesök? Tips önskas
    Eftersom ingen annan än jag och maken försöker äta lchf så bjuder jag besökande på vanligt fika: kakor, sockerkaka osv. Själv tar jag inget utan tar grädde i kaffet.

Jen nifer: Jag gör kryddsmör på smör men det spelar nog ingen roll egentligen.

Fick i mig en munk nyss ... dumt, skitdumt och nu mår jag pyton
    (¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • Flapper
    helene306 skrev 2010-01-20 13:47:35 följande:
    Visst blir man hungrig när man ammar! Jag åt som en häst när jag ammade sonen och var hungrig inom 1-2 timmar igen, jag åt vanlig husmanskost och det är ju en del kolhydrater i det. Ett tips är att googla runt på lchf och läsa sidor som dyker upp och ta del av recept. Jag är dålig på att prova  nya recept och återkommer gärna till det som funkar och är gott vilket kan bli enformigt i längden. Bra frukost är: 2-3 kokta ägg, bacon, äggröra stekt i smör och med en skvätt grädde i. Alternativt kan man äta gårdagens middag till frukost. Jag äter oftast kokta ägg eller tar en kopp äggmjölk. Lunch: Kyckling, kött, fisk med sallad, kall sås, kryddsmör eller gräddsås, oliver gillar jag så det kan det bli en del Middag: Ungefär samma som lunch eller om man inte orkar omelett med valfritt innehåll. Ät samma som övriga i familjen men skippa kolhydraterna. Mellanmål om man vill: ostskivor med Bregott, skinkrullar/kalkonrullar med Bregott, Babybel ostar osv. Grejen med lchf är fettet. Blir man hungrig får man i sig för lite fett så det är tumregeln: man äter när man är hungrig och äter tills man är mätt.  Jag väntar barn i april och nu kör jag definitivt inte strikt och en del kolhydrater slinker ner. När bebis är ute blir det i med mer hårdhandskar för då vill jag ha ork, bli pigg, slippa sötsug och få en snygg kropp
    Stort tack! Kom gärna med fler tips om du har. Just nu inväntar jag lite beställda kokböcker och sen drar jag igång!
  • saris 83

Har idag ätit och kommer att äta:

frukost: äggröra på ett ägg och 2 msk grädde, ett halvt paket bacon och ett STORT glas kaffe med mjölk

lunch: wraps på 2 ägg och 2 msk grädde med tonfiskröra gjord av en burk tonfisk, creme fraiche och lite majonäs.

mellanmål: 6-7 paranötter, 1 Babybellost och ett par skivor skinka med smör + te

mellanmål innan träning: banan

kvällsmål: 2 ägg med smör, ett par skivor salami

Godingen Lucas 080424
  • helene306
    Flapper skrev 2010-01-20 16:26:17 följande:
    Stort tack! Kom gärna med fler tips om du har. Just nu inväntar jag lite beställda kokböcker och sen drar jag igång!
    Jag går på sparlåga numera så jag tror du får mer tips av andras matintag här i tråden. Jag kör gärna på samma av ren lathet .. Just nu är Bullens varmkorv en favorit (lär få en unge som kommer ut med en korv i handen ) och det kan jag äta både till lunch och kvällsmat. Enformigt värre
    (¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • ia25

Angående fikat så tycker jag att det är lite kul att fixa efterrätter och "fika-bröd" så det passar alla vid bordet, både allergiker och "bantare"

Hittade denna sida med en massa tips www.lchfrecept.com/Default.aspx