• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Ogift Fru
    Sagalin skrev 2010-01-20 20:37:44 följande:
    Det bästa är att Willys öppnar nästa vecka där jag bor, jag har tidigare haft 3mil till närmaste Willys.
    Perfekt!
    Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!
  • Ogift Fru
    Lullisgirl skrev 2010-01-20 20:39:16 följande:
    Tack för dom uppmuntrande svaren! :) Nu är det dags för kvällsgörat. Städa upp efter lillkillen och stor killen (sambon).
    Samma här! Har haft fyra galna ungar med tillhörande kompisar röjandes hemma ifag, så nu är det rörigt.

Godnatt alla LCHF:are och dröm  inte för mycket om silvriga paket kokosfett och vispgrädde!
    Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!
  • jagäraf
    lindha roger skrev 2010-01-20 20:32:37 följande:
    ni som använder cocosfett vilket använder ni??
    Jag har köpt Bio food kokosfett på hälsokosten. Jag har hört att det silvriga paketet i vanliga mataffären inte är bra men jag kanske har fel.
  • zummar
    Jen nifer skrev 2010-01-20 20:39:52 följande:
    är de nån som håller koll på ungifär hur mycket protein och fett ni också äter i gram?Har på en sida på nätet klickat i vad ja ätit, prövat med flera olika dagar. Ungifär hur de ser ut om dagarna:Frukost:  2 stekta ägg med svamp och bacon.Lunch: kotlett stekt i smör med beasås och några salladsblad till lunch.Middag: ugnsbakad lax med cremefrache.Mellanmål under dagen: 2 stekta ägg.Kalorier ca: 1300.Protein: ca 80.Kolhydrater: ca 3.Fett: 140Jag har läst att protein ska ligga runt 1g/kg man väger.Då borde jag alltså äta ca 60-65g140g fett är de normalt?och räcker de med 1300 kalorier om dagen?vet att vi har några skickliga här ;)
    intressant....vad hette sidan??
  • Karo Lina
    Jen nifer skrev 2010-01-20 20:39:52 följande:
    är de nån som håller koll på ungifär hur mycket protein och fett ni också äter i gram? Har på en sida på nätet klickat i vad ja ätit, prövat med flera olika dagar. Ungifär hur de ser ut om dagarna: Frukost:  2 stekta ägg med svamp och bacon. Lunch: kotlett stekt i smör med beasås och några salladsblad till lunch. Middag: ugnsbakad lax med cremefrache. Mellanmål under dagen: 2 stekta ägg. Kalorier ca: 1300. Protein: ca 80. Kolhydrater: ca 3. Fett: 140 Jag har läst att protein ska ligga runt 1g/kg man väger. Då borde jag alltså äta ca 60-65g 140g fett är de normalt? och räcker de med 1300 kalorier om dagen? vet att vi har några skickliga här ;)
    Oj! Äter du bara 1300kcal om dagen? Det låter som så himla mycket mer!
    Jag äter nog minst 2000kcal känns det som!
  • zummar
    Jen nifer skrev 2010-01-20 21:01:07 följande:
    www.minmat.net/counter.phpsen i kaegorier väljer du livsmedelsverket o där finns dom flesta livsmedel :)
    himlarns va krångligt...måste man sitta å fylla i allt själv!??!?! inte vet jag ens vad ett ägg väger!!
    eller fil o sånt!
  • Jen nifer
    zummar skrev 2010-01-20 21:16:52 följande:
    himlarns va krångligt...måste man sitta å fylla i allt själv!??!?! inte vet jag ens vad ett ägg väger!!eller fil o sånt!
    ca 60 gram :)
    Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer
    Karo Lina skrev 2010-01-20 21:03:06 följande:
    Oj! Äter du bara 1300kcal om dagen? Det låter som så himla mycket mer!Jag äter nog minst 2000kcal känns det som!
    ja visst gör det, och är inte 1300 kalorier lite lågt, riskerar ja inte att tappa muskler? Jag är ju mätt!!

äter ungifär 100g kött/fisk per lunch/middag. Äter så mycket sås som jag orkar. När de kommer till den feta och mättande beasåsen räcker de oftast med ½dl.

Ja kan säkert ösa på lite mer creme fraiche på laxen, lite mer sås till kotletten och steka i lite mer smör.. Men de känns som att fettet i gram blir för mycket då men att kaloriintagen fortfarande ligger på gränsen, gör mig lite förvirrad. ne ska kanske låta bli o räkna o kolla för mycket, utan att ge de ett par veckor, se vad som händer på vågen o måttbandet, se hur jag mår osv. Men vill som sagt inte riskera att tappa muskler, men vill ju inte äta för mycket fett så vågen går åt fel håll heller
    Mollys & Minnas mamma
  • helene306
    jagäraf skrev 2010-01-20 20:44:22 följande:
    Jag har köpt Bio food kokosfett på hälsokosten. Jag har hört att det silvriga paketet i vanliga mataffären inte är bra men jag kanske har fel.
    Det påstods det innan men nu har det tydligen kommit fram ny fakta (jag har inte läst men någon här i tråden skrev det) att det silvriga paketet i affären är lika bra som det från hälsokosten.

Lullisgirl: Jag har haft kokosfett i kaffe/te om jag har behövt få i mig mer fett. Det ger ingen smak men ger fin läppsmörj Härligt att du mår så bra av denna kost!
    (¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)