• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • cindorella

Någon som brukar använda kesella? Tänkte göra en efterrätt med det i, det står 3,5 kolisar per 100. då borde det vara okej va?

• Flapper
    helene306 skrev 2010-01-20 16:33:05 följande:
    Jag går på sparlåga numera så jag tror du får mer tips av andras matintag här i tråden. Jag kör gärna på samma av ren lathet .. Just nu är Bullens varmkorv en favorit (lär få en unge som kommer ut med en korv i handen ) och det kan jag äta både till lunch och kvällsmat. Enformigt värre
  • Kenzie
    Jen nifer skrev 2010-01-20 16:17:42 följande:
    mm älskar persiljesmör.. men de ska göras på bregott alltså inte på smör? Köpte inte hem bregott eftersom ja inte äter bröd. Men då ska jag göra de, så gott till kött, o man kan ju inte leva på bea sås varje dag :)Har precis ätit 2 stekta ägg + bacon stekt i rapsolja. De känns ju som sagt lite små galet när de dryper fett om maten :D Men gott är de
    Smör blir godare (tycker jag )och är nyttigare (bara animaliskt fett). Det är dessutom bättre att steka i smör än i rapsolja.
    Lights will guide you home...
  • Kenzie

Dagens meny:

Frukost: 2 kokta ägg mosade i 25 gram smör
    Lunch: Kycklingspett med jordnötssås och smörfrästa grönsaker
    Middag: Laxfilé, hemlagad hollandaise, baconlindad sparris
    Snacks: Guacamole med parmesanchips

Lights will guide you home...
  • Jen nifer
    Kenzie skrev 2010-01-20 17:01:16 följande:
    Dagens meny:Frukost: 2 kokta ägg mosade i 25 gram smörLunch: Kycklingspett med jordnötssås och smörfrästa grönsakerMiddag: Laxfilé, hemlagad hollandaise, baconlindad sparrisSnacks: Guacamole med parmesanchips
    vilken smarrig dag :)
    Mollys & Minnas mamma
  • helene306
    cindorella skrev 2010-01-20 16:56:09 följande:
    Någon som brukar använda kesella? Tänkte göra en efterrätt med det i, det står 3,5 kolisar per 100. då borde det vara okej va?
    Det är helt ok!
    (¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • Fru Gustavsson

hej människorna! Ser att ni redan redovisat vad ni ätit idag, så ska inte fråga
    Min dag är nästan en kopia av de övriga, bara orkar inte laga mat när jag kommer hem, plus att jag verkar få tillfällig demens när jag ska komma ihåg att handla hem mat!
    Imorrn bara måste jag handla vettigt käk, för idag var det:

kokt ägg med smör, svart kaffe till frulle
    en kall bit fläskis till mellis
    två karré med cremefraiche- bea till lunch
    och stekt ägg med bacon till middag

och imorrn får jag lov att ta det enda jag har i frysen till lunch, och det är knappt godkänt: falukorv med vitkålssallad. (hade falu & fiskpinnar att välja på...)
    Näe! Imorrn ska jag handla hem nya ägg, keso, bacon, kött, kyckling, makrillfilé och ett stort pkt smör!!!

Hur man än vänder sig har man arslet bak
  • Ogift Fru
    sara1981 skrev 2010-01-20 09:36:43 följande:
    En gång för alla, ägg är inte smörgås! Har jättesvårt för alla recept på "bröd" som egentligen är ägg. Blir lika besviken varje gång jag försökt mig på att baka. Så det är inget alternativ tyvärr..

Det var ord och inga visor!
    Ok, då får vi hitta på nåt annat. Ska se vad jag kan hitta för recept att damma av i garderoben.
    Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!
  • helene306

Nu jäklar ska maken ner några kilon så det är strikt lchf för honom som gäller Han var i Finland förra veckan och insåg att han var mest lönnfetast av alla där, det tog visst skruv Då kanske jag får mer ordning på mitt också, för nu kan det fuskas rätt ordentligt och jag lär mig ju aldrig för jag mår ju mest päck efteråt ...

(¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • Ogift Fru

Här har vi haft främmat idag. Mor o far som oxå äter LCHF. Eller ja, mamma äter jämt och pappa äter när det är nåt som är gott.

Köpte semlor till barnen, morfar och sambon och jag och mor åt Brie och en oerhört god salami.
    Räckte med nån skiva sen var jag inte ens sugen längre.

Barnen fick naturligtvis en GIGANTISK godispåse. Jag var faktiskt inte ens sugen, trots att den stått framme hela eftermiddagen. Kändes bra.

Idag har jag glufsat i mig:

# 2 kokta ägg med Bregott till frukost och massor av kaffe (som vanligt) varav en kopp med en skvätt grädde i.

# 2 laxburgare (köpte på Willy´s SKITBILLIGT! rekommenderas!) creme fraishe och lite skirat smör

# Brieost, salami, kaffe med grädde

# Nu är jag så mätt att jag bara kunde få i mig en kopp te.

Nån mer som är teälskare?

Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!