• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • curiosa
    Ogift Fru skrev 2010-01-20 19:39:08 följande:
    Låter som du hamnat i ketos. Chock för kroppen, men bara positivt. Blir snart bättre! *pepp*
    Tack
    Ja det är ingen höjdare. Så uppsvälld jag är oxå gör ju inte saken bättre men som alla säger, det blir bättre.
  • curiosa
    Ogift Fru skrev 2010-01-20 19:22:30 följande:
    Här har vi haft främmat idag. Mor o far som oxå äter LCHF. Eller ja, mamma äter jämt och pappa äter när det är nåt som är gott. Köpte semlor till barnen, morfar och sambon och jag och mor åt Brie och en oerhört god salami. Räckte med nån skiva sen var jag inte ens sugen längre. Barnen fick naturligtvis en GIGANTISK godispåse. Jag var faktiskt inte ens sugen, trots att den stått framme hela eftermiddagen. Kändes bra. Idag har jag glufsat i mig: # 2 kokta ägg med Bregott till frukost och massor av kaffe (som vanligt) varav en kopp med en skvätt grädde i. # 2 laxburgare (köpte på Willy´s SKITBILLIGT! rekommenderas!) creme fraishe och lite skirat smör # Brieost, salami, kaffe med grädde # Nu är jag så mätt att jag bara kunde få i mig en kopp te. Nån mer som är teälskare?
    Dom laxburgarna köpte jag igår oxå. 49:- på Willys.
    Kanske ska ta och testa dom och köpa mer om dom är goda.
  • Lullisgirl

I dag har jag ätit

*en sesambrödskiva med mycket smör och fet ost, några skivor gurka. En kopp kaffe med grädde. 
    *2 stekta ägg med varsin ostskiva på (så dom smälter) 1 skiva rökt skinka
    * En dagenssallad med avocado och bacon. Tog bort brödet och frukten som var på. Den var dessutom utan dresing! {#lang_emotions_yell}
    Nu är kl 21 och jag kanske borde äta någe mera. Har inte riktigt nån matlust men det blev nog för lite fett på middan för att jag ska klara mig.
  • Ogift Fru
    curiosa skrev 2010-01-20 19:51:09 följande:
    Dom laxburgarna köpte jag igår oxå. 49:- på Willys.Kanske ska ta och testa dom och köpa mer om dom är goda.
    Kostade 39 här...

De är kalasgoda! Jag tyckte det smakade ren lax om de, och de går ju att variera en hel del.
    Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!
  • Ogift Fru
    Lullisgirl skrev 2010-01-20 19:54:48 följande:
    I dag har jag ätit *en sesambrödskiva med mycket smör och fet ost, några skivor gurka. En kopp kaffe med grädde.  *2 stekta ägg med varsin ostskiva på (så dom smälter) 1 skiva rökt skinka * En dagenssallad med avocado och bacon. Tog bort brödet och frukten som var på. Den var dessutom utan dresing!  Nu är kl 21 och jag kanske borde äta någe mera. Har inte riktigt nån matlust men det blev nog för lite fett på middan för att jag ska klara mig.
    Har du oxå svårt med matlusten? Jag kan känna att jag går runt och är mätt hela tiden och även när jag känner att det kurrar i magen så känner jag mig inte hungrig. Jättekonstig känsla...
    Tror jag stoppar i mig en avokado framför tv:n ikväll. Det brukar gå att få ner.
  • Ogift Fru
    Sagalin skrev 2010-01-20 20:01:22 följande:
    Då måste jag leta efter dem, var rädd att det skulle vara som med kycklingburgaren (massor av kolisar)
    Trodde oxå det skulle vara en massa tillsatser och skräp så jag höll på att springa förbi den frysdisken först.
  • Saliro

hej alla min första dag igen efter break..

idag åt jag

frukost smoothies på ty grädde hallon
    lunch  kokt brocoli bregott och en röra
    middag gjorde rulader på lövbiff med färskost i lite sallad champoiner och gräddsås

kvällsfika lite briost och te

• Kenzie
    Ogift Fru skrev 2010-01-20 19:30:21 följande:
    Åh, då ska jag propagera för ett helt suveränt te! Willy´s (ja du läste rätt! ) har ett örtte med äpple och tranbär som är helt beroendeframkallande!Syrligt i smaken och så himla fräscht. Jättegott att ha som iste oxå.
    Haha det lät ju jättegott. Tyvärr finns inte Willys i den här byhålan men har jag vägarna förbi ett så ska jag absolut hålla utkik. Även efter laxburgarna
    Lights will guide you home...
  • Lullisgirl
    Ogift Fru skrev 2010-01-20 19:57:11 följande:
    Har du oxå svårt med matlusten? Jag kan känna att jag går runt och är mätt hela tiden och även när jag känner att det kurrar i magen så känner jag mig inte hungrig. Jättekonstig känsla... Tror jag stoppar i mig en avokado framför tv:n ikväll. Det brukar gå att få ner.
    Ja eller inte svårt men det är så konstigt att aldrig vara speciellt hungrig eller sugen. Jag är ju den som konstant har haft något i munnen, gärna sött och gott. Brukade jag ha tråkigt tog jag en macka, eller en hel hög med mackor efter en stund behövde jag någe gott fanns det inte hemma kunde jag ställa mig o laga kladdkaka fast kl var 22.00. Fanns det inget hemma kunde jag sätta mig i bilen och fara till närmsta stället som hade öppet (bor på landet så det kunde bli en bit). 
    Jag har dövat min ångest med mat som har framkallat mera ångest. Har i många år ätit i förebyggande syfte (om nån fattar hur jag menar). Det känns på ett vis ganska konstigt att inte äta. Ibland saknar jag faktiskt kickarna som jag fick av att äta...men jag saknar ju inte ångesten och det dåliga samvetet och tankarna på att "i morron ska jag banta..."
    Just nu känns den här "dieten" för bra för att vara sann. Jag mår FÖR bra. Kan det verkligen vara det här jag behövde för att komma ur mitt onormala förhållande till mat? Jag har bara ätit detta i 20 dagar men det känns inom mig att den här gången är det på riktigt. Den här gången kommer det gå vägen. Men åndå vågar jag inte tro det för jag har trott det så många gånger förr och blivit så besviken och nere så har hela karusellen börjat om från börja...
    Det blev två ostskivor och en sked tsatsiki gjord på TY i kväll.