• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Ogift Fru
    Kenzie skrev 2010-01-20 20:22:02 följande:
    Haha det lät ju jättegott. Tyvärr finns inte Willys i den här byhålan men har jag vägarna förbi ett så ska jag absolut hålla utkik. Även efter laxburgarna
    Jag har bunkrat upp ett helt lager. Kan skicka ett paket.
    Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!
  • Ogift Fru
    Lullisgirl skrev 2010-01-20 20:29:17 följande:
    Ja eller inte svårt men det är så konstigt att aldrig vara speciellt hungrig eller sugen. Jag är ju den som konstant har haft något i munnen, gärna sött och gott. Brukade jag ha tråkigt tog jag en macka, eller en hel hög med mackor efter en stund behövde jag någe gott fanns det inte hemma kunde jag ställa mig o laga kladdkaka fast kl var 22.00. Fanns det inget hemma kunde jag sätta mig i bilen och fara till närmsta stället som hade öppet (bor på landet så det kunde bli en bit).  Jag har dövat min ångest med mat som har framkallat mera ångest. Har i många år ätit i förebyggande syfte (om nån fattar hur jag menar). Det känns på ett vis ganska konstigt att inte äta. Ibland saknar jag faktiskt kickarna som jag fick av att äta...men jag saknar ju inte ångesten och det dåliga samvetet och tankarna på att "i morron ska jag banta..." Just nu känns den här "dieten" för bra för att vara sann. Jag mår FÖR bra. Kan det verkligen vara det här jag behövde för att komma ur mitt onormala förhållande till mat? Jag har bara ätit detta i 20 dagar men det känns inom mig att den här gången är det på riktigt. Den här gången kommer det gå vägen. Men åndå vågar jag inte tro det för jag har trott det så många gånger förr och blivit så besviken och nere så har hela karusellen börjat om från börja... Det blev två ostskivor och en sked tsatsiki gjord på TY i kväll. 
    Låter som att vi båda har använt mat för att stoppa igen ett hål i själen. Låter flummigt, men det var nån som sa det till mig en gång och jag tycker det stämmer ganska bra.
  • Saliro

ni som använder cocosfett vilket använder ni??

• Lullisgirl

ogift fru-> Haha. det var mitt i prick! :) Tror jag ska gegga igen mitt hål med massa smör! {#lang_emotions_laughing}

• Ogift Fru
    lindha roger skrev 2010-01-20 20:32:37 följande:
    ni som använder cocosfett vilket använder ni??
    Det i det silvriga paketet. Var skeptisk till det förut, men nu har jag läst mig till bättre vetande.
    Ska vara jämförbart med de dyra i hälsokosten.
  • Ogift Fru
    Lullisgirl skrev 2010-01-20 20:34:26 följande:
    ogift fru-> Haha. det var mitt i prick! :) Tror jag ska gegga igen mitt hål med massa smör! 

Det stämmer ju att man blir lika lite fet av fett som man blir söt av socker, så gegga på!
  • Lullisgirl

Funkar det verkligen att sätt kokosfett i kaffe som jag läst att en del gör? Jag är så trött på grädde i kaffe...huj :(

• Sagalin
    Ogift Fru skrev 2010-01-20 20:18:00 följande:
    Trodde oxå det skulle vara en massa tillsatser och skräp så jag höll på att springa förbi den frysdisken först.
    Det bästa är att Willys öppnar nästa vecka där jag bor, jag har tidigare haft 3mil till närmaste Willys.
  • Lullisgirl

Tack för dom uppmuntrande svaren! :) Nu är det dags för kvällsgörat. Städa upp efter lillkillen och stor killen (sambon).

• Jen nifer

är de nån som håller koll på ungifär hur mycket protein och fett ni också äter i gram?

Har på en sida på nätet klickat i vad ja ätit, prövat med flera olika dagar.
    Ungifär hur de ser ut om dagarna:

Frukost:  2 stekta ägg med svamp och bacon.

Lunch: kotlett stekt i smör med beasås och några salladsblad till lunch.

Middag: ugnsbakad lax med cremefrache.

Mellanmål under dagen: 2 stekta ägg.

Kalorier ca: 1300.
    Protein: ca 80.
    Kolhydrater: ca 3.
    Fett: 140

Jag har läst att protein ska ligga runt 1g/kg man väger.
    Då borde jag alltså äta ca 60-65g
    140g fett är de normalt?
    och räcker de med 1300 kalorier om dagen?

vet att vi har några skickliga här ;)

Mollys & Minnas mamma