Cam82 skrev 2009-12-18 21:14:43 följande:
Jag hänger med här, har årecis börjat med LCHF, det är 3:e dagen idag, ungefär så här ser min dag ut, ja inte samma middag jämt så klart, men bara för att jämföra med er andra:Frukost: En kopp kaffe med grädde, fil med kanel + 2 skivor ost med smör på + ev ett ägg med majonäs.Lunch: Mat av något slag, idag falukorv med ädelost + vanlig ost och tomat, åt även lite kalops, till det mjölk(3 %)Middag: Kycklingburgare med sallad + mangorajasåsKvällsfika: Avocado med majonäs och räkor tex nu ikväll har jag ätit lite jordgubbar med grädde.Mellanmål: Äter ett eller två mellanmål beroende på hur hungrig jag känner mig, det kan vara tex ett ägg med majonäs samt lite rökt fisk + kaffe med gräddeVad tycker ni om detta? Frukosten är i princip alltid samma, jag är nybörjare på detta med LCHF, får man äta när man vill, dvs även om man inte känner sig direkt hungrig, men kanske sugen på kvällen, är det då ok att äta en avocado tex? Äter ni mer eller mindre än det ovan?
Jag äter nog ungefär som du, av det du beskrivit ovan. Möjligen lite mer då jag är en storätare =) Fast jag får inte i mig lika mycket mjölkprodukter. Men det är väl smaksak, tycker det ser bra ut!
Nu är jag inne i ett stadie då jag vill ha kött morgon middag och kväll, helst med mycket smält vitlökssmör på
Vad ska alla ni äta för något till jul? Jag tänker i gottisväg. Något måste vi ju unna oss så duktiga som vi är =)
Jag tänkte göra Airams Chokladcheesecake som finns i Dahlqvists kokbok.
Har hört att den är väldigt god!