• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Kickiliisa

Hej, jag är ny här. Började med LCHF för två dagar sedan, och tänkte först trappa ner med kolhydrater, men jag är så otålig och vill komma igång så fort som möjligt! Jag har lite svårt att äta bacon och ägg till frukost, så jag äter nu yoghurt 3% fett blandad med grädde, några frysta hallon och mixade nötter, mandlar och linfrön.

Hörde igår att synen förbättras när man slutar äta socker! Det ska bli spännande att se (ho ho!) om det är så.
    Skönt att läsa om att hyn blir bättre och att fula svarta hårstrån försvinner! Wow! Fördelarna blir bara fler och fler!
    Även om jag tror att jag kommer bli sugen på våfflor och plättar... Ska försöka hålla mig!

• slapback

Vet någon om det går att byta ut fiberhusk mot fibrex i sesambrödet? Eller är de helt olika saker?
    Tänkte prova baka detta "bröd" idag.

• Saliro

hej all=)

2dagen nu på lchf siter just och äter min plocktallrik hehe

vad ska ni äta idag då?

ha en toppen dag

• Lullisgirl
    Kickiliisa skrev 2010-01-21 10:48:15 följande:
    Hej, jag är ny här. Började med LCHF för två dagar sedan, och tänkte först trappa ner med kolhydrater, men jag är så otålig och vill komma igång så fort som möjligt! Jag har lite svårt att äta bacon och ägg till frukost, så jag äter nu yoghurt 3% fett blandad med grädde, några frysta hallon och mixade nötter, mandlar och linfrön. Hörde igår att synen förbättras när man slutar äta socker! Det ska bli spännande att se (ho ho!) om det är så. Skönt att läsa om att hyn blir bättre och att fula svarta hårstrån försvinner! Wow! Fördelarna blir bara fler och fler! Även om jag tror att jag kommer bli sugen på våfflor och plättar... Ska försöka hålla mig!
    Det finns jättegoda lchf plättar som man kan göra! Mums!
    Jag brukar äta dom som dom är, sambon fördrar en klick smör på. Man kan säkert äta med vispad grädde o nått enstaka hallon på oxå.
    Jag trappade inte ner utan drog i gång precis efter jul o nyårshelgen efter allt frossande. Jag har inte mått dåligt alls fast jag brukade äta massvis med sött, bröd och pasta. en del kan bli trötta o få huvudvärk i början med det är bara att bita i hop.
    Lycka till!
  • Lullisgirl

mmmm..jag åt världens godaste lunch just. Jag har lagat smörgåstårta till kvällen vi ska ha gäster. För att prova hur fyllningen blev tillsammans med sesambrödet åt jag det som blev över till lunch.

Skinka
    purjo
    majonnäs
    cf
    peppar
    Jag skulle haft lite saltgurka i oxå men det hade jag inte hemma.
    Sen åt jag det tillsammans med sesambrödet. farligt gott!
    I själva tårtan klöv jag brödet och lagade som vanligt.
  • Vårflickan84

vad är sesambröd? kan man göra det själv?

• Flapper
    Kenzie skrev 2010-01-21 10:17:06 följande:
    Fördelningen i energiprocent (alltså inte mängden på tallriken) brukar rekommenderas vara ungefär protein 20 % fett 75 % och kolhydrater 5 %. Det finns inga direkta rekommendationer för hur mycket kalorier man ska få i sig utan man ska äta tills man blir mätt. Mellan 1600 och 2200 brukar jag hamna på.
    Tack!
  • Kenzie

Dagens meny:

Frukost: Ett lembasbröd med smör och ost.
    Lunch: Omelett med brie och basilika.
    Middag: Baconlindade färsbiffar fyllda med fetaost. Vitlöksgräddsås och smörfräst vitkål till.

Lights will guide you home...