Kickiliisa skrev 2010-01-21 10:48:15 följande:
Hej, jag är ny här. Började med LCHF för två dagar sedan, och tänkte först trappa ner med kolhydrater, men jag är så otålig och vill komma igång så fort som möjligt! Jag har lite svårt att äta bacon och ägg till frukost, så jag äter nu yoghurt 3% fett blandad med grädde, några frysta hallon och mixade nötter, mandlar och linfrön. Hörde igår att synen förbättras när man slutar äta socker! Det ska bli spännande att se (ho ho!) om det är så. Skönt att läsa om att hyn blir bättre och att fula svarta hårstrån försvinner! Wow! Fördelarna blir bara fler och fler! Även om jag tror att jag kommer bli sugen på våfflor och plättar... Ska försöka hålla mig!
Det finns jättegoda lchf plättar som man kan göra! Mums!
Jag brukar äta dom som dom är, sambon fördrar en klick smör på. Man kan säkert äta med vispad grädde o nått enstaka hallon på oxå.
Jag trappade inte ner utan drog i gång precis efter jul o nyårshelgen efter allt frossande. Jag har inte mått dåligt alls fast jag brukade äta massvis med sött, bröd och pasta. en del kan bli trötta o få huvudvärk i början med det är bara att bita i hop.
Lycka till!