• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Karo Lina
    Jen nifer skrev 2010-01-20 21:28:26 följande:
    ja visst gör det, och är inte 1300 kalorier lite lågt, riskerar ja inte att tappa muskler? Jag är ju mätt!! äter ungifär 100g kött/fisk per lunch/middag. Äter så mycket sås som jag orkar. När de kommer till den feta och mättande beasåsen räcker de oftast med ½dl. Ja kan säkert ösa på lite mer creme fraiche på laxen, lite mer sås till kotletten och steka i lite mer smör.. Men de känns som att fettet i gram blir för mycket då men att kaloriintagen fortfarande ligger på gränsen, gör mig lite förvirrad. ne ska kanske låta bli o räkna o kolla för mycket, utan att ge de ett par veckor, se vad som händer på vågen o måttbandet, se hur jag mår osv. Men vill som sagt inte riskera att tappa muskler, men vill ju inte äta för mycket fett så vågen går åt fel håll heller
    Nu räknade jag ut på viktklubb och jag ligger också på 1300kcal trots feta LCHF-pannkakor och grädde! Märkligt! Jag fick kämpa för att ligga under 1300kcal förrut! Och jag är mätt!! Det är kanske därför man går ner av denna dieten!
  • Emmi2

Alltså, nu när jag har läst den här tråden så blir jag så peppad så jag hänger på!!!

Har provat gå ner i vikt (handlar om dom sista 4 kg efter senaste grav som var, ehum, tre år sedan) med Cambridge, men det funkar ju inte! Eller, det funkar, men sen går man upp i vikt igen.

Så nu avbryter jag den skiten och har gått och kokat mig några ägg hehe.

En fråga, hur mycket har ni gått ner i vikt, och hur "fort" har det gått? Behöver lite pepp :)

• Karo Lina
    Emmi2 skrev 2010-01-20 21:43:22 följande:
    Alltså, nu när jag har läst den här tråden så blir jag så peppad så jag hänger på!!! Har provat gå ner i vikt (handlar om dom sista 4 kg efter senaste grav som var, ehum, tre år sedan) med Cambridge, men det funkar ju inte! Eller, det funkar, men sen går man upp i vikt igen. Så nu avbryter jag den skiten och har gått och kokat mig några ägg hehe. En fråga, hur mycket har ni gått ner i vikt, och hur "fort" har det gått? Behöver lite pepp :)
    Jag har hållt på i 2 veckor idag och gick ner 1,5kg första veckan och 9hg andra!
  • curiosa
    helene306 skrev 2010-01-20 21:29:09 följande:
    Det påstods det innan men nu har det tydligen kommit fram ny fakta (jag har inte läst men någon här i tråden skrev det) att det silvriga paketet i affären är lika bra som det från hälsokosten. Lullisgirl: Jag har haft kokosfett i kaffe/te om jag har behövt få i mig mer fett. Det ger ingen smak men ger fin läppsmörj Härligt att du mår så bra av denna kost!
    spännade då kanske man skal testa det istället för att hålla på att skicka efter det från hälsokosten.

Någon som vet nått om detta???
  • helene306
    curiosa skrev 2010-01-20 21:47:42 följande:
    spännade då kanske man skal testa det istället för att hålla på att skicka efter det från hälsokosten.Någon som vet nått om detta???
    Jag är ju så lat så jag åker inte till stan bara för att köpa cocosfett. Jag är ändå i affären minst 1 gång i veckan så då tar jag hellre den där.
    (¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • zummar

är det nån som vet hur många kalorier o så som är rekomenderat...jag tycker att 1300 låter väldigt lite.
    2000 är inte det normalt för en kvinna (kanske inte om man ska gå ner i vikt men i "normalfall?)

• curiosa

213g fett
    91g protein
    22g kolhydrater

2372 kalorier

Lite för mkt men det är ju som sagt bara tredje dagen.
  • Fru Gustavsson
    Emmi2 skrev 2010-01-20 21:43:22 följande:
    Alltså, nu när jag har läst den här tråden så blir jag så peppad så jag hänger på!!!Har provat gå ner i vikt (handlar om dom sista 4 kg efter senaste grav som var, ehum, tre år sedan) med Cambridge, men det funkar ju inte! Eller, det funkar, men sen går man upp i vikt igen.Så nu avbryter jag den skiten och har gått och kokat mig några ägg hehe.En fråga, hur mycket har ni gått ner i vikt, och hur "fort" har det gått? Behöver lite pepp :)
    jag har hållit på sen maj förra året och gått ner 15 kilo eller möjligen mer, har inte vägt mig på några veckor nu
    Hur man än vänder sig har man arslet bak