• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • slapback

Någon som vet om man kan byta ut fiberhusk mot fibrex? Ska det vara samma mängd av fibrex i så fall? Snälla hjälp! Tänkte bakade just nu innan jag ska iväg.

• gemigsinnesro
    slapback skrev 2010-01-21 12:39:32 följande:
    Någon som vet om man kan byta ut fiberhusk mot fibrex? Ska det vara samma mängd av fibrex i så fall? Snälla hjälp! Tänkte bakade just nu innan jag ska iväg.
    Jag tror inte det går. Fiberhusk sväller ju rätt mycket och binder vätskan och gör brödet mer brödliknande och jag tror inte fibrex funkar på samma sätt. Men det är vad jag tror :)
  • Emmi2

Har funderat över en annan sak. Matkontot? Märker ni stor skillnad, tänkte om det blir mycket dyrare? Iof kostar ju snabbmat och godis en hel del, och nu "sparar" man ju in på det. Tänkte mig mer vad man kan tänkas behöva lägga ut på mat/månad?

• Jen nifer
    Emmi2 skrev 2010-01-21 14:51:06 följande:
    Har funderat över en annan sak. Matkontot? Märker ni stor skillnad, tänkte om det blir mycket dyrare? Iof kostar ju snabbmat och godis en hel del, och nu "sparar" man ju in på det. Tänkte mig mer vad man kan tänkas behöva lägga ut på mat/månad?
    Igår var jag och storhandlade, och tanken var ju att denna kost skulle blk dyrare. MEN de blev billigare handling än vad de brukar.

Köpte ingen mjölk,inga flingor eller liknande, ingen potatis,pasta eller ris, inget bröd.
    Kött åt vi ju varje dag förut med. Köpte lite nya grönsaker som vi inte brukar ha hemma, lite mer bacom,grädde och smör. Men nej som sagt för oss blev de billigare :)
    Mollys & Minnas mamma
  • Ogift Fru
    Emmi2 skrev 2010-01-21 14:51:06 följande:
    Om man håller koll i reklambladen och bunkrar upp när kött och annat är billigt så behöver det inte bli dyrare än "vanlig" mat.

Grädde och andra feta mjölkprodukter går oxå utmärkt att frysa.

Jag brukar tex köpa halvapriset-varor med kortdatum och fylla de i lagom portionsförpacckningar och frysa in de.
    Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!
  • Matillin

Hej tjejer, ser att ni kämpar på.

Tänkte bara berättat att jag droppat lchf.
    Jag kände att det inte passade mig riktigt, och när jag inte hade gått ner någonting andra vecka så var det helt enkelt inte värt att fortsätta må skit längre och inte få något resultat dessutom.
    Dels hade jag ont i magen hela tiden, var trög i magen, och kände mig yr så till den grad att jag kände mig som en trafikfara ute på vägen.
    Dessutom pluggar jag nu 125% och jobbar lite på det så det funkar helt enkelt inte att ha en svamp till hjärna då tyvärr
    Jag har haft 2 fuskdagar nu och började idag med mitt gamla beprövade v-v igen.
    Jag tänkte däremot köra en variant där jag äter mer efter gi.
    Har blivit inspirerad av lchf dieten och lagar mycket mer grönsaker nu än jag gjort tidigare, så något gott har det fört med sig för mig.
    Så jag kommer fortsätta äta mindre kolhydrater men inte så lite som lchf dieten innehåller.

Lycka till och hoppas att det funkar bra för er.

• Saliro
    Matillin skrev 2010-01-21 15:19:25 följande:
    Hej tjejer, ser att ni kämpar på.Tänkte bara berättat att jag droppat lchf.Jag kände att det inte passade mig riktigt, och när jag inte hade gått ner någonting andra vecka så var det helt enkelt inte värt att fortsätta må skit längre och inte få något resultat dessutom.Dels hade jag ont i magen hela tiden, var trög i magen, och kände mig yr så till den grad att jag kände mig som en trafikfara ute på vägen. Dessutom pluggar jag nu 125% och jobbar lite på det så det funkar helt enkelt inte att ha en svamp till hjärna då tyvärr Jag har haft 2 fuskdagar nu och började idag med mitt gamla beprövade v-v igen.Jag tänkte däremot köra en variant där jag äter mer efter gi.Har blivit inspirerad av lchf dieten och lagar mycket mer grönsaker nu än jag gjort tidigare, så något gott har det fört med sig för mig.Så jag kommer fortsätta äta mindre kolhydrater men inte så lite som lchf dieten innehåller.Lycka till och hoppas att det funkar bra för er.
    som sagt lchf passar ju inte alla och jag önskar dig lycka till=)
  • Ogift Fru
    Matillin skrev 2010-01-21 15:19:25 följande:
    Hej tjejer, ser att ni kämpar på.Tänkte bara berättat att jag droppat lchf.Jag kände att det inte passade mig riktigt, och när jag inte hade gått ner någonting andra vecka så var det helt enkelt inte värt att fortsätta må skit längre och inte få något resultat dessutom.Dels hade jag ont i magen hela tiden, var trög i magen, och kände mig yr så till den grad att jag kände mig som en trafikfara ute på vägen. Dessutom pluggar jag nu 125% och jobbar lite på det så det funkar helt enkelt inte att ha en svamp till hjärna då tyvärr Jag har haft 2 fuskdagar nu och började idag med mitt gamla beprövade v-v igen.Jag tänkte däremot köra en variant där jag äter mer efter gi.Har blivit inspirerad av lchf dieten och lagar mycket mer grönsaker nu än jag gjort tidigare, så något gott har det fört med sig för mig.Så jag kommer fortsätta äta mindre kolhydrater men inte så lite som lchf dieten innehåller.Lycka till och hoppas att det funkar bra för er.
    Lycka till!
    Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!
  • Emmi2

Intressant att höra att det inte blivit så mkt dyrar. Grädde tex har ju blivit bra mkt billigare än vad det var för några år sedan. 5 dl kostar ju inte så mkt numer. Och handlar man till extrapriser så kommer man nog kanske undan rätt bra.

Men husk osv som ni pratar om, finns det billigt på tex Willys?