• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Ogift Fru
    Emmi2 skrev 2010-01-21 16:02:40 följande:
    Intressant att höra att det inte blivit så mkt dyrar. Grädde tex har ju blivit bra mkt billigare än vad det var för några år sedan. 5 dl kostar ju inte så mkt numer. Och handlar man till extrapriser så kommer man nog kanske undan rätt bra.Men husk osv som ni pratar om, finns det billigt på tex Willys?
    Vi har en hushållskassa på 4500:- till hela våran familj trots att jag äter LCHF.
    Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!
  • Lullisgirl
    Emmi2 skrev 2010-01-21 14:51:06 följande:
    Har funderat över en annan sak. Matkontot? Märker ni stor skillnad, tänkte om det blir mycket dyrare? Iof kostar ju snabbmat och godis en hel del, och nu "sparar" man ju in på det. Tänkte mig mer vad man kan tänkas behöva lägga ut på mat/månad?
    För oss blir det nog billigare. I början köpte man hem massa mat men jag märker nu att det går mindre mat åt så därför blir det inte dyrare
  • Cam82

Jag måste fråga, jag har ju gått upp en del nu när jag har ägglossning(hörde att de var fler som går upp då) gått upp ca 0,6 kg, när försvinner dessa? (för jag antar att det är vätska) när ägglossningen passerat? Jag har inte fuskat eller nåt så det kan inte bero på det.

• Fru Gustavsson
    Cam82 skrev 2010-01-21 17:11:19 följande:
    Jag måste fråga, jag har ju gått upp en del nu när jag har ägglossning(hörde att de var fler som går upp då) gått upp ca 0,6 kg, när försvinner dessa? (för jag antar att det är vätska) när ägglossningen passerat? Jag har inte fuskat eller nåt så det kan inte bero på det.
    antar också att det är vätska.. jag går alltid upp runt mens, men de kilona (1- 2) lägger sig alltid efteråt.. känner mig som en spärrballong just nu

Ang. matkontot, mitt har också blitt klart billigare... massa ägg, bacon, storpack fläskfärs osv.. lite lite bröd och mjölk o pasta osv till sonen men nada till mig...

Idag har jag ätit:

frulle: (orkade inte göra nåt, uppe i svinottan) keso, ett kallt kokt ägg m smör och några ostskivor

lunch: syndig falukorv i brist på annat, med vitkålssallad på CF.

middag: fläskfärsröra med grädde, smör och smält ost.
    Hur man än vänder sig har man arslet bak
  • slapback
    gemigsinnesro skrev 2010-01-21 14:25:21 följande:
    Jag tror inte det går. Fiberhusk sväller ju rätt mycket och binder vätskan och gör brödet mer brödliknande och jag tror inte fibrex funkar på samma sätt. Men det är vad jag tror :)
    Tack för svar. Väntade med "bakandet" och köpte fiberhusk. Nu tog jag precis ut plåten ur ugnen och ska smaka så fort det svalnat lite. Hoppas det smakar gott!
  • Emmi2

Oj, det är många frågor som dyker upp när man är nybörjare. Har iaf hela frysen full med kött, så svälta lär jag ju inte behöva göra. Är dock van att bara slänga ihop något enkelt av bekvämlighetsskäl när man har småbarn. Mitt matkonto har tidigare mest bestått av mackor till mig själv, och godis. Men nu är det som sagt slut med det. Jobbigt bara innan sötsuget (läs galet starkt begär) gett med sig...

Mitt syfte med att lägga om kosten är, att må fysiskt bättre, men även tappa i vikt. Går man ner i vikt av detta, trots allt fett, om man håller nere det totala kaloriintaget på ca 1300-1500 kcal/dag?

• helene306

Matkontot: Jag tycker inte det blev värst mycket dyrare men de gånger jag köpte mycket kött drog det självklart iväg, fast slår man ut det så går nog allt jämt upp. Förr köpte jag grönsaker och frukt för det är ju nyttigt vilket resulterade i att allt blev gammalt/ruttet och vi fick slänga för vi är inga storkonsumenter av frukt och grönt.

Testade en variant av laxsoppa ikväll. Jösses, nu är jag proppmätt som bara den och maken var jättenöjd Recept finns i min blogg: www.helenesbaksida.blogspot.com

(¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • Saliro

hej alla

vårat matkonto blev ocks¨billiagare då vi inet köper massa skräp extra.

ikväll vart det falukorv dock enligt 5/100  sen till det gjorde jag stek vitkåltill manen och även blomkålsmos ja säger då det sååååå gott det vart korven gjorde jag i ugn med lök smör och zucchini lite ost mellan och bacon uppe på.

dock korv äter vi inte ofta men ibland gör vi det och nu när vi hittade en godkänd korv dock åt vi en liten för man vart så mätt av allt.

men bä'sta av allt min huvudvärk har inte kommit tillbax så det e verkligen skönt för mig=)

ha en toppen kväll själv ska jag lägga mig i soffan senare ta en kopp te ska dock testa med lite cocosfett i=)