• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Karo Lina

Usch idag har jag fuskat BIG! Chips och mjölkchoklad. Inte så mycket men jag skäms!

Blev det ingen vikttråd??

• Jen nifer

Har nyss ätit middag(sent ja vet)
    Blev ugnsbakad lax med ett täcke av creme fraice, med riven ost, salt &peppar och några droppar citron i. Mums!

Mollys & Minnas mamma
  • Sagalin
    Jen nifer skrev 2010-01-21 19:59:50 följande:
    Har nyss ätit middag(sent ja vet)Blev ugnsbakad lax med ett täcke av creme fraice, med riven ost, salt &peppar och några droppar citron i. Mums!
    Låter jättemumsigt!
  • The Kittycats
    lindha roger skrev 2010-01-21 18:46:50 följande:
    hej alla vårat matkonto blev ocks¨billiagare då vi inet köper massa skräp extra.ikväll vart det falukorv dock enligt 5/100  sen till det gjorde jag stek vitkåltill manen och även blomkålsmos ja säger då det sååååå gott det vart korven gjorde jag i ugn med lök smör och zucchini lite ost mellan och bacon uppe på.dock korv äter vi inte ofta men ibland gör vi det och nu när vi hittade en godkänd korv dock åt vi en liten för man vart så mätt av allt.men bä'sta av allt min huvudvärk har inte kommit tillbax så det e verkligen skönt för mig=)ha en toppen kväll själv ska jag lägga mig i soffan senare ta en kopp te ska dock testa med lite cocosfett i=)
    Vad är det för korv, vilket märke alltså eller var köper du den?
    ♥ bf 2010-07-17
  • WillElv

Är kålpudding bra LCHF mat? Känns så sjukt när man läser inläggen.....ös på med fett, en rejäl klick smör, äkta majonäs, äkta grädda....är det verkligen så bra Jag äter dock alldeles för lite fett. Får för mig att jag inte går ner i vikt då. Men det är ju det som är hela grejen.

Har faktiskt gått ner nästan 4 kg. på inte ens 2 veckor

• Pippil8

Min första dag med lchf idag! Och hjäääälp vilket sötsug jag har. Min kropp lääängtar efter godis, tårta och kakor. Huvudvärk har jag och mosig som sjutton i skallen. Men än så länge tar jag det bara som ett bevis på att mitt sockerberoende var så illa som jag trodde. Har under lång tid ätit godis/kakor/glass VARJE dag.

Frukost: 1,5 dl yoghurt-gräddblandning med linfrön och kanel. Mosat ägg med smör.
    Lunch (lite knepigt, var på stan med minsta sonen och mormor): Räksallad med avokado och ägg och rätt mycket olja
    Mellis: Stekt ägg med ostskivor
    Middag: Lövbiff fylld med bacon och ost. Champinjonsås på grädde. Broccoli.
    Kvällssug: Mozzarella inlindad i parmaskinka och te med grädde.

Undrar hur lång tid det tar innan det här rätt jobbiga godissuget går över? Och mosigheten i skallen. Ska jobba i morgon, kan bli lite jobbgt

Är det fler än jag som upplever ett rejääält sötsug så här i början?

• jagäraf
    WillElv skrev 2010-01-21 21:15:40 följande:
    Är kålpudding bra LCHF mat? Känns så sjukt när man läser inläggen.....ös på med fett, en rejäl klick smör, äkta majonäs, äkta grädda....är det verkligen så bra Jag äter dock alldeles för lite fett. Får för mig att jag inte går ner i vikt då. Men det är ju det som är hela grejen. Har faktiskt gått ner nästan 4 kg. på inte ens 2 veckor
    Om du gillar kålpudding kan jag verkligen rekommendera Airams kålgott från Airams och Dr Dahlqvist lchf-kokbok. Hur gott som helst!

http://helenesbaksida.blogspot.com/2009/06/airams-kalgott-i-gryta.html
  • Saliro
    The Kittycats skrev 2010-01-21 20:19:30 följande:
    Vad är det för korv, vilket märke alltså eller var köper du den?
    hej  det va melkers falukorv från falun näringsvärde per 100g kolhydart 5g och
     20g fett köptes på ica.
    WillElv skrev 2010-01-21 21:15:40 följande:
    Är kålpudding bra LCHF mat? Känns så sjukt när man läser inläggen.....ös på med fett, en rejäl klick smör, äkta majonäs, äkta grädda....är det verkligen så bra Jag äter dock alldeles för lite fett. Får för mig att jag inte går ner i vikt då. Men det är ju det som är hela grejen. Har faktiskt gått ner nästan 4 kg. på inte ens 2 veckor
    hej ja kålpudding e ju bra dock beror det på hur man själv gör sin när jag gjord emin kålpudding innan hade jag sirap uppe på och dte e ju no no nu hehe..

dete svårt att ställa om sig att fett e bra. tar ett tag hehe. dock för mig hjälper fettet att inte vilja ha socker som jag e beroende av känne rmig mätt länge små äter inte=)men endå svårt för det går ju emot allt man annars lärt sig hehe
  • Emmi2

Pippi8: Jo jag känner igen mig i sötsuget! Det är enormt. Och huvudvärken har jag också. Trodde inte att jag var så fast på socker som jag nog ändå var/är. Sötsuget går ju över, men det är jobbiga dagar dit. Vi får peppa varandra! {#lang_emotions_smile}

• Saliro

ok jag försöker ingen npgon som vet våran vikttråd???