• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Jen nifer
    Lumut skrev 2010-02-05 01:08:39 följande:
    läst igenom dagens alla inlägg:) gilalr denna aktiva tråd...o angående bröd så tycker ja ni ska göra LEMBAS bröd! det vart såå gött, smakar INTE ÄGG! Åh ser att fler än jag haft problem med "trög" mage. Idag gick de bättre än för x antal dagar sen men det är annars överskott av kolhydrater som blir de som hamnar i toan..nu tillgodogör sig kroppen mer av det man äter.  Men någon som har tips på nåt annat än linfrön?  Man har ju inga gaser...o ja känner mig inte förstoppad men när ja väl ska på toa ere lite trögt. men jag snusar så det+kaffe e bra;) HAHA Imorrn kväll f¨år det bli pizza! tänkte köra lembas börd "geggan" till botten på min pizza...värt o testa iaf...
    åh de vore gott, ska jag nog med testa.
    Mollys & Minnas mamma
  • Åsalie

Lovar att läsa ikapp sen, ska iväg på öf... men igår va jag på stan för att köpa fiskolja, hade läst mkt om överdosering av omega 6 (som man får i sig via alla vegetabilier, kolh bla) och att man i princip inte kunde överdosera, speciellt barn och gravida/ammande behöver m.,m.... SÅ kommer jag till hälsokost och där har dom special-omega-flaska till barn med tillsatt tuttifruttismak och OMEGA 6!.... Varför har dom krånglat till det? Jag ville bara ha omega 3! Vuxendosen är utan 6, men där står det att det inte kan ges till barn under 12 eller gravida/ammande... What? Det står ju överallt att det är extra viktigt då? Garderar dom sej eller vill dom tjäna pengar på merprodukter? Ger ni omega 3 öht? Ville för enkelhetens skull ha en flaska, men OM jag köper en special till barnen så vill jag iaf veta varför... Och jag tänker inte ge dom ytterligare omega 6 som vi redan har så mkt av....?? Vad tycker ni??

Som sagt...läser ikapp på andra svar sen ;) Tack!

• Åsalie

rättelse:

hade läst mkt om överdosering av omega 6 (som man får i sig via alla vegetabilier, kolh bla) och att man i princip inte kunde överdosera (överdosera OMEGA 3 alltså...)

för mkt omega 6 = ständigt ett inflammatoriskt tillstånd i kroppen

• Lullisgirl
    Lumut skrev 2010-02-05 01:08:39 följande:
    läst igenom dagens alla inlägg:) gilalr denna aktiva tråd...o angående bröd så tycker ja ni ska göra LEMBAS bröd! det vart såå gött, smakar INTE ÄGG! Åh ser att fler än jag haft problem med "trög" mage. Idag gick de bättre än för x antal dagar sen men det är annars överskott av kolhydrater som blir de som hamnar i toan..nu tillgodogör sig kroppen mer av det man äter.  Men någon som har tips på nåt annat än linfrön?  Man har ju inga gaser...o ja känner mig inte förstoppad men när ja väl ska på toa ere lite trögt. men jag snusar så det+kaffe e bra;) HAHA Imorrn kväll f¨år det bli pizza! tänkte köra lembas börd "geggan" till botten på min pizza...värt o testa iaf...
    Jag äter mycket sesambröd och sesamfröna dom kommer ut hela märker jag. ;) Min sambo tycker jag analyserar nummer 2 allt för mycket så det är kul om man får dela med sig ibland... :) Min mage fungerar perfekt av LCHF.
  • musli
    Åsalie skrev 2010-02-05 08:55:43 följande:
    Lovar att läsa ikapp sen, ska iväg på öf... men igår va jag på stan för att köpa fiskolja, hade läst mkt om överdosering av omega 6 (som man får i sig via alla vegetabilier, kolh bla) och att man i princip inte kunde överdosera, speciellt barn och gravida/ammande behöver m.,m.... SÅ kommer jag till hälsokost och där har dom special-omega-flaska till barn med tillsatt tuttifruttismak och OMEGA 6!.... Varför har dom krånglat till det? Jag ville bara ha omega 3! Vuxendosen är utan 6, men där står det att det inte kan ges till barn under 12 eller gravida/ammande... What? Det står ju överallt att det är extra viktigt då? Garderar dom sej eller vill dom tjäna pengar på merprodukter? Ger ni omega 3 öht? Ville för enkelhetens skull ha en flaska, men OM jag köper en special till barnen så vill jag iaf veta varför... Och jag tänker inte ge dom ytterligare omega 6 som vi redan har så mkt av....?? Vad tycker ni?? Som sagt...läser ikapp på andra svar sen ;) Tack!
    Man kan ge "vuxen"-varianten, bara mindre dos. Tror det är Monique på www.lifezone.se som skrivit om detta! Hon är lic. kostrådgivare och har kurser i LCHF! =)
    Hanna 050511 & Elias 090910
  • nickefiki

Annars är magnesium super för hårda magar.

• Kickiliisa
    Åsalie skrev 2010-02-05 08:55:43 följande:
    Lovar att läsa ikapp sen, ska iväg på öf... men igår va jag på stan för att köpa fiskolja, hade läst mkt om överdosering av omega 6 (som man får i sig via alla vegetabilier, kolh bla) och att man i princip inte kunde överdosera, speciellt barn och gravida/ammande behöver m.,m.... SÅ kommer jag till hälsokost och där har dom special-omega-flaska till barn med tillsatt tuttifruttismak och OMEGA 6!.... Varför har dom krånglat till det? Jag ville bara ha omega 3! Vuxendosen är utan 6, men där står det att det inte kan ges till barn under 12 eller gravida/ammande... What? Det står ju överallt att det är extra viktigt då? Garderar dom sej eller vill dom tjäna pengar på merprodukter? Ger ni omega 3 öht? Ville för enkelhetens skull ha en flaska, men OM jag köper en special till barnen så vill jag iaf veta varför... Och jag tänker inte ge dom ytterligare omega 6 som vi redan har så mkt av....?? Vad tycker ni?? Som sagt...läser ikapp på andra svar sen ;) Tack!
    Jag har köpt Friggs flytande omega 3 med citronsmak på Coop. Jag ger dottern en tesked i veckan. Hon tycker den är god tillochmed!
  • Probably the best    in the

Äter kokta ägg och sen rapar jag apa...isch, det är ju sååå gott!

• Åsalie

Jen nifer - Varför vill du inte ta bort kolh för barnen? (frågar för att jag e nyfiken inte för att va dryg ;)

Ja, jag ska åxå ge långsamma och inte ta bort helt, mest för enkelheten och husfridens skull och inte för att jag tror att barn behöver kolhydraterna mer än vi vuxna gör...