Åsalie skrev 2010-02-05 08:55:43 följande:
Lovar att läsa ikapp sen, ska iväg på öf... men igår va jag på stan för att köpa fiskolja, hade läst mkt om överdosering av omega 6 (som man får i sig via alla vegetabilier, kolh bla) och att man i princip inte kunde överdosera, speciellt barn och gravida/ammande behöver m.,m.... SÅ kommer jag till hälsokost och där har dom special-omega-flaska till barn med tillsatt tuttifruttismak och OMEGA 6!.... Varför har dom krånglat till det? Jag ville bara ha omega 3! Vuxendosen är utan 6, men där står det att det inte kan ges till barn under 12 eller gravida/ammande... What? Det står ju överallt att det är extra viktigt då? Garderar dom sej eller vill dom tjäna pengar på merprodukter? Ger ni omega 3 öht? Ville för enkelhetens skull ha en flaska, men OM jag köper en special till barnen så vill jag
iaf veta varför... Och jag tänker inte ge dom ytterligare omega 6 som vi redan har så mkt av....?? Vad tycker ni?? Som sagt...läser ikapp på andra svar sen ;) Tack!
Man kan ge "vuxen"-varianten, bara mindre dos. Tror det är Monique på
www.lifezone.se som skrivit om detta! Hon är lic. kostrådgivare och har kurser i LCHF! =)