• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • helene306
    USB skrev 2010-02-07 10:51:52 följande:
    Jag har fått utslag på brösten och prickar på ryggen som kliar nåt fruktansvärt.Funderar på om det är kroppen som rensar ut "skit" eller om det är levern som spökar. Kan knappt ha tröjan på mig. Har smörjt med kortison men det blev inte bättre.Kan man få så här i övergångsfasen?
    Ingen aning faktiskt men alla reagerar ju olika i början så jag kan inte tänka mig att det är ovanligt med kroppslig reaktion. Är det något som kommit nu eller har du haft det så tidigare??
  • USB
    helene306 skrev 2010-02-07 10:58:58 följande:
    Ingen aning faktiskt men alla reagerar ju olika i början så jag kan inte tänka mig att det är ovanligt med kroppslig reaktion. Är det något som kommit nu eller har du haft det så tidigare??
    Det började igår på brösten och idag har jag fått prickar på ryggen. Har inte haft så tidigare. Jag river snart sönder mig tror jag.
  • helene306
    USB skrev 2010-02-07 11:04:43 följande:
    Det började igår på brösten och idag har jag fått prickar på ryggen. Har inte haft så tidigare. Jag river snart sönder mig tror jag.
    Hmmm ... du har inet ätit något som du kan ha reagerat på annars?? Hydrokortison brukar ju hjälpa eller om man har någon allergitablett hemma som lindrar reaktionen. Smeta in dig med yoghurt är det enda jag kan tänka på. Hoppas det går över snart och att det är en reaktion på kostomläggningen!!
  • Lumut
    USB skrev 2010-02-07 10:32:59 följande:
    Åh va goda de ser ut!! Funderar på att försöka mig på ett bak. Måste bara hitta fiberhusk eller pofiber. Finns det i vanliga affärer eller?
    Ja, de ska de finnas! Hittade dem vid gluten produkterna...Lycka till!
  • USB
    helene306 skrev 2010-02-07 11:21:20 följande:
    Hmmm ... du har inet ätit något som du kan ha reagerat på annars?? Hydrokortison brukar ju hjälpa eller om man har någon allergitablett hemma som lindrar reaktionen. Smeta in dig med yoghurt är det enda jag kan tänka på. Hoppas det går över snart och att det är en reaktion på kostomläggningen!!
    Dottern har tavegyl hemma som hon fått mot allergisk klåda. Visst måste jag kunna ta lite av det?
  • helene306
    USB skrev 2010-02-07 13:38:46 följande:
    Dottern har tavegyl hemma som hon fått mot allergisk klåda. Visst måste jag kunna ta lite av det?
    Ja det tycker jag du borde kunna ta en tablett av. Det jag hittade på Fass var visserligen 1 mg.

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19690529000018&DocTypeID=7&UserTypeID=2
  • annaoedvin

Hej på LCHF-kunniga! Jag undrar bara över en sak, tar ni några kosttillskott? Jag har ju alltid ätit mycket grönsaker och frukt just av den anledningen att det ska vara så "nyttigt" (och för att det är så gott förstås ;) ). Med den här livstilen blir det ju inte så mycket av den varan och jag oroar mig faktiskt för att få näringsbrist. Äter lite hallon till frukost varje dag och lite broccoli/paprika till lunch och middag men det känns inte tillräckligt. Nu har jag dessutom fått vita fläckar på naglarna och det har jag för mig beror på zinkbrist. Äter i nuläget en multivitamin varje dag men är osäker på om det är tillräckligt. 

Tacksam för svar. 

• rasajj
    annaoedvin skrev 2010-02-07 17:50:40 följande:
    Hej på LCHF-kunniga! Jag undrar bara över en sak, tar ni några kosttillskott? Jag har ju alltid ätit mycket grönsaker och frukt just av den anledningen att det ska vara så "nyttigt" (och för att det är så gott förstås ;) ). Med den här livstilen blir det ju inte så mycket av den varan och jag oroar mig faktiskt för att få näringsbrist. Äter lite hallon till frukost varje dag och lite broccoli/paprika till lunch och middag men det känns inte tillräckligt. Nu har jag dessutom fått vita fläckar på naglarna och det har jag för mig beror på zinkbrist. Äter i nuläget en multivitamin varje dag men är osäker på om det är tillräckligt. Tacksam för svar. 
    En vitamintablett ar inte helt fel. Dr Atkins rekomenderade en del tillskott och jag ater ocksa en multivitamin. Samt aven en del andra 'piller' som extra magnesium, kanel och fenugreek seed.
    'The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so.'
  • USB

Idag har maken lagat middag: älgrostbiff med gräddsås. Han lovade att jag kunde äta för det var bara grädde i såsen. Sen när vi äter kommer han på att han tagit i maizena redning och det innehåller 87/100 kolhydrater. Tror ni att det gör nåt?
    Det blir ju inte så mycket per portion men det känns jäkligt onödigt!