• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • jagäraf

Usch, tappade plötsligt alla koncept och käkade spaghetti med köttfärsröra till middag. Hade tänkt äta röran med strimlade spetskål... Fy vad ont i magen jag har nu och ångrar mig så

• Tant Elin
    jagäraf skrev 2010-02-03 20:35:25 följande:
    Usch, tappade plötsligt alla koncept och käkade spaghetti med köttfärsröra till middag. Hade tänkt äta röran med strimlade spetskål... Fy vad ont i magen jag har nu och ångrar mig så
    ingen större katastrof, men känn efter hur du mår i magen nu och tänk på det nästa gång du är sugen på att fuska
  • Lumut

har också fuskat lite då o då o ja får jätteont i magen om ja äte lite pasta eller bröd..gjort de på helgen,.

är normalviktig har itne märkt nåt på vägen kanske 1kg..på sin höjd..men ja äter detta för jag har ulcerös colit. 
  • Tant Elin
    Lumut skrev 2010-02-03 20:42:09 följande:
    har också fuskat lite då o då o ja får jätteont i magen om ja äte lite pasta eller bröd..gjort de på helgen,. är normalviktig har itne märkt nåt på vägen kanske 1kg..på sin höjd..men ja äter detta för jag har ulcerös colit. 
    som mig då, fast jag har IBS snacka om att magen mår sååå mkt bättre på denna kosten än "vanlig" mat!

Sen äter jag mkt hellre vispad grädde än potatis
  • Lumut

provsmakade en lembasbröd bit! heelt okej kan tänka mig att de e goda kalla:P men ska testa med anis nästa gång...lr havssalt på osv.. men guud så gött tänk er med en bit salamis+brie;) eg borde mna prova detta som en stor tunnbrödsrulle *yummie*

• zummar

hello...det här är verkligen en aktiv tråd.
    Jag undrar...är det nån som har koll på hur många kalorier man bör få i sig per dag för att gå ner?

Idag har jag fått i mig 1500kalorier...kommer att bli några fler nu eftersom jag är lite hungrig men...ja, är det nån som vet vad det bör ligga på när man försöker gå ner!?

• Troll mor
    zummar skrev 2010-02-03 21:09:50 följande:
    hello...det här är verkligen en aktiv tråd.Jag undrar...är det nån som har koll på hur många kalorier man bör få i sig per dag för att gå ner?Idag har jag fått i mig 1500kalorier...kommer att bli några fler nu eftersom jag är lite hungrig men...ja, är det nån som vet vad det bör ligga på när man försöker gå ner!?
    Följer man LCHF så räknar man inte kalorier alls. Det är snarare ett sätt som låter logiskt men inte fungerar. Jag är dålig på att förklara det men googla Sten-Sture Skalderman, så förklarar han bra.
  • zummar
    Troll mor skrev 2010-02-03 21:24:18 följande:
    Följer man LCHF så räknar man inte kalorier alls. Det är snarare ett sätt som låter logiskt men inte fungerar. Jag är dålig på att förklara det men googla Sten-Sture Skalderman, så förklarar han bra.
    Ok tack! =)
  • jagäraf
    Tant Elin skrev 2010-02-03 20:42:03 följande:
    ingen större katastrof, men känn efter hur du mår i magen nu och tänk på det nästa gång du är sugen på att fuska
    Ja, jag kommer nog inte fuska på länge igen. Magen känns som om den skulle explodera när som helst. Tänk att jag hade det såhär nästan varje dag förr och sen jag började med lchf har det försvunnit helt. Förutom när jag fuskar då. Ajaj!
  • Probably the best    in the
    zummar skrev 2010-02-03 21:44:46 följande:
    Ok tack! =)
    Om man inte går ner kan man kolla över sitt kaloriintag. Men iom att så mkt energi kommer från fett och man blir mätt fortare brukar man inte komma upp i så mkt kcal per dag ändå när man väl hållt på några veckor och kommit i fas.