USB skrev 2010-02-08 08:52:27 följande:
Kliar fortfarande lika. Tog lite igår men ska ta idag igen. Funderar på att ringa vårdcentraken och höra. Jag kan knappt ha kläder på mig och blir jag varm så kliar det ännu mer. Det är så konstigt för det är bara brösten och ryggen som kliar.När ni får mens, binder ni på er vätska då? Jag fick min igår och idag har jag gått upp nästan ett kilo. Jag trodde att man gick upp dagarna innan men det kanske är olika.
Det skadar ju aldrig att ringa och kolla. Det låter som du fått reaktion eftersom det kliar mer när det blir varmt, fullt naturligt i och för sig. När jag åt cortisontabletter för min allergi och vi var i Turkiet fick jag utslag över hela bröstet och det stack/kliade något enormt. Jag fattade ju när skadan redan var skedd att äter man cortison ska man inte vistas i solen. Även när jag inte var i solen så fick värmen utslagen att blossa upp. Trevligt värre och jag låg med kalla handdukar över bröstet.
Jag svullnade mycket när jag hade äl/mens. Innan lchf kunde jag gå upp 2-3 kilo men successivt med lchf la sig svullnaden och som mest ökade jag 0,5 kilo innan äl/mens. Det var så skönt att svullnaden la sig efter ett tag då jag mer eller mindre var svullen från äl fram tills några dagar efter mens. Jag var svullnadsfri 2 veckor innan det började igen
Det är nog olika hur man svullnar. Jag började svullna vid äl och var svullen fram till mens men som sagt, det la sig mer och mer med lchf. Min PMS blev betydligt bättre också (och det tackar nog alla i familjen för

)