Liten måne skrev 2010-02-06 21:35:53 följande:
Föresten..Har läst att ni ibland avråder gravida från att äta lchf. Hur kommer det sig? Behöver man mer kolhyderater om man är gravid?
Jag försökte fortsätta med lchf när jag blev gravid och få in mer grönsaker och ev. lite frukt. Inte köra helt strikt med andra ord. Nu ville illamåendet annat och jag levde på kokta makaroner och rostmackor ungefär. Runt v 22-23 kunde jag med att äta ägg och bacon till frukost igen.
Så, jag har lagt till med en massa ovanor och det blir tyvärr för mycket kolhydrater fortfarande vilket gör att jag svullnar och går upp i vikt men nu blir det att tänka till ännu mer för att slippa svullnaden. Jag har märkt att jag är väldigt kolhydratskänslig sen jag började med lchf sommaren 2009.
Min bm är väldigt positiv till lchf när jag berättade att jag åt/försökte äta efter det, hon blev intresserad sjlälv

Hon menar att jag behövde få i mig kalk och det får man i mejeriprodukter och ägg så det var ingen fara. Sen menade hon att mår jag bra, mår bebis bra så hon rådde mig att äta efter det som får mig att må bra.
Man behöver inte mycket mer kolhydrater när man är gravid, jag tycker kolhydrater gör mig trött, slö och hängig och fett gör mig pigg och jag orkar mer. Alla gravidböcker förespråkar att man ska ladda med kolhydrater inför förlossning för att orka med. Jag tänker ladda med fett