• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • shadowstorm

Någon som kan ge ett exempel på en hel dag med lchf för mig...ungefär hur mycket och hur ofta o vad ni äter =) :)

• Probably the best    in the

Jag är hemma och sjukskriven just nu. Annar har jag ett oregelbundet jobb. Men en hemma dag:
    Frukot. Äggröra 3-4 ägg en skvätt grädde, rör ihop steker i smör och serveras med mozarellaost.

Sen äter jag ett lagat mål till på en dag: ex Kesoplättar, eller typ pastasås gjord på baccon och cremefraice.

Sen kan det bli att jag äter lite äggröra med majonäs, jag kan ta mig några finncrisp med massor av bregott och ost. Så snarare nåt mellanmålsaktigt än lagat mål mat.

• shadowstorm
    Probably the best in the skrev 2010-02-09 17:36:50 följande:
    Jag är hemma och sjukskriven just nu. Annar har jag ett oregelbundet jobb. Men en hemma dag: Frukot. Äggröra 3-4 ägg en skvätt grädde, rör ihop steker i smör och serveras med mozarellaost. Sen äter jag ett lagat mål till på en dag: ex Kesoplättar, eller typ pastasås gjord på baccon och cremefraice. Sen kan det bli att jag äter lite äggröra med majonäs, jag kan ta mig några finncrisp med massor av bregott och ost. Så snarare nåt mellanmålsaktigt än lagat mål mat.
    Låter rätt lite eller? :)

Inget är för lite så länge jag känner mig mätt. Det blir ofta så när man är igång och "lärt" sig vad man behöver. Fett och protein mättar och magsäcken krymper.
    Jobbar jag så har jag med mig 2 matlådor med mer lagad mat. Sen kan det bli några ostbitar eller nåt till. Lite kokkofett i kaffet eller teet.

• shadowstorm
    Probably the best in the skrev 2010-02-09 17:53:59 följande:
    Inget är för lite så länge jag känner mig mätt. Det blir ofta så när man är igång och "lärt" sig vad man behöver. Fett och protein mättar och magsäcken krymper. Jobbar jag så har jag med mig 2 matlådor med mer lagad mat. Sen kan det bli några ostbitar eller nåt till. Lite kokkofett i kaffet eller teet.
    okej, ja jag måste ha 3 mål för funka men har aldrig ätit mycket kallas myggan av familjen för jag äter så lite. vill nog inte ha en mindre magsäck. men jag har ett heeemskt socker beroendet därför jag börja med lchf och tappa några kg klagar man ju inte på=)
  • Lullisgirl
    shadowstorm skrev 2010-02-09 17:30:15 följande:
    Någon som kan ge ett exempel på en hel dag med lchf för mig...ungefär hur mycket och hur ofta o vad ni äter =) :)
    Kolla den här sidan, där har folk skrivit vad dom ätit på en dag. I början åt man mera innan kroppen vant sig. Nu glömmer man nästan att man ska äta...
    shadowstorm skrev 2010-02-09 17:56:07 följande:
    okej, ja jag måste ha 3 mål för funka men har aldrig ätit mycket kallas myggan av familjen för jag äter så lite. vill nog inte ha en mindre magsäck. men jag har ett heeemskt socker beroendet därför jag börja med lchf och tappa några kg klagar man ju inte på=)
    Återkom om några veckor, du kanske inte all behöver tre mål sen. Men det beror ju på hur du äter frukost. Jag äter stor frukost och räknar väl det som ett mål.
    Äter du mkt socker så vill säkert kroppen ha mat oftare, rent fysiologiskt. Det är ju den fysiologin vi motarbetar nu, ha ett stabilt blodsocker så att det inte är det som gör oss hungriga och sega i skallen.
  • USB

Fy va jag har ont i magen och ryggen. Det gnager och molar hela tiden och jag mår jätteilla. Påminner om smärtorna jag hade innan jag tog bort gallan. Kan man känna av den fast den inte finns kvar? Blir inte det här bättre måste jag åka till doktorn tror jag. Har även småfeber som kommer och går. Ena stunden har jag 36,8 och sen kan jag bli jättevarm och konstig och då har jag 37,9 och sen går tempen ner igen. Helskumt tycker jag. Vill inte förknippa det med LCHF men det ligger nära till hands med tanke på allt fett man äter.

• musli
    Åsalie skrev 2010-02-09 12:35:47 följande:
    Alltså jag blir genuint upprörd och LEDSEN när jag läser hur livsmedelsverket  rekommenderar MARGARIN till barn i förskola och skola. Det är rent förfärligt tycker jag, med den lilla kunskapen jag har om margarin.... Är det inte bevisat att omestrat fett är FARLIGT för oss människor? Eller är det "bara" en del åsikter?? Tystas bevisen ner pga livsmedelindustrin (pga pengar) ??? Jag skrev till lmv och frågade hur de kan rek. margarin istället för naturligt smör, och de skrev att det är nyttigare för oss... Det är svårt för mig att säga emot då jag inte kan länka till någon vetenskap/bevis m.m.... Tycker bara det känns logiskt att naturligt är bäst, och spec. då vår kropp består av mättat fett!.... Ahh, tycker det är otroligt illa om pengar går före hälsa i detta fall... Om det nu är så....Någon som har mer kött på benen angående detta får gärna länka till bevismaterial :) Vad tror ni....om 10 år,...kommer det vara andra rekommendationer åt folket???
    Läs de här:

www.2000taletsvetenskap.nu/tidning/03nr2/03-2art7.htm

www.konsumentsamverkan.se/11verk/kampanj/saker/m-fakta.html
    Hanna 050511 & Elias 090910