• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Jen nifer

jag hörde om den studien, den var tydligen inte alls seriös lr pålitilig. Liten skara människor och som åt så under en kort tid, sen gjordes ingen vidare uppföljning i resten av deras liv. Så dom kan levt på snabbmat resten av livet.

Mollys & Minnas mamma
  • Lullisgirl
    Emmi2 skrev 2010-02-08 17:18:34 följande:
    Tack för länkarna. Ska sätta mig och läsa på mer. Fick panik iaf och åt blodpudding med lingonsylt till  middag. Nu får jag väl se om ngn timme hur jag mår... Med tanke på hur bra jag mått dom senaste veckorna så är jag iof redan överbevisad att kosten passar mig, även om jag inte nämvärt tappat i vikt.
    Lyssna på din kropp!
  • saltflingan

Vad gör ni när kolhydrats-djävulen sätter klorna i er? Mitt botemedel innan graviditeten var en kopp te med grädde, det dödade effektivt alla sorters sug men nu funkar inte det. Kan dricka max 2 koppar om dagen numera. Jag lider!!! Jag vill ha kolhydrater heeeeeela tiden!!

Tycker det är så svårt att få det här att fungera när jag har Olle att ta hand om. Känns som att det enda jag äter är mjölkprodukter...överdrift naturligtvis men dock så blir det basen i allt jag äter.

Idag tycker jag det är så jobbigt att jag funderar på att ge upp!

• USB

Finns det ingen vikttråd? Hittar ingen...Tänkte jag skulle skriva in mig så jag får lite mer press på mig.

• Emmi2

spökplumpen: Håll ut! Jag har inte heller något bra tips, men burkar köra en liknande, nämligen kaffe med grädde.

Men man kan ju göra något gott ändå, provade göra glass häromdagen som blev kanon. Tar ju sin lilla tid i frysen, men är värd att vänta på. Jag lägger till receptet i recepttråden bums!

• USB
    saltflingan skrev 2010-02-09 10:37:16 följande:
    Vad gör ni när kolhydrats-djävulen sätter klorna i er? Mitt botemedel innan graviditeten var en kopp te med grädde, det dödade effektivt alla sorters sug men nu funkar inte det. Kan dricka max 2 koppar om dagen numera. Jag lider!!! Jag vill ha kolhydrater heeeeeela tiden!!Tycker det är så svårt att få det här att fungera när jag har Olle att ta hand om. Känns som att det enda jag äter är mjölkprodukter...överdrift naturligtvis men dock så blir det basen i allt jag äter. Idag tycker jag det är så jobbigt att jag funderar på att ge upp!
    Jag har faktiskt inte haft något riktigt sug, fast jag har iofs bara kört två veckor. På helgerna tycker jag att det är lite jobbigt när de andra svullar i godis och chips. Då har jag tagit några paranötter eller hallon och grädde. Äter man några skedar vispad grädde så blir man ganska nöjd på en gång.

Hoppas det går över!
  • sara1981
    USB skrev 2010-02-09 10:48:11 följande:
    Finns det ingen vikttråd? Hittar ingen...Tänkte jag skulle skriva in mig så jag får lite mer press på mig.
    Tycker också att det vore trevligt med en vikttråd? Nån som känner sig manad att starta en?
    Amilia 2006 Max 2008
  • jolan27
    Cam82 skrev 2010-02-09 11:43:41 följande:
    Är det verkligen normalt att gå upp 2kg när man har mens? När försvinner de igen?
    Det gör jag oxå men de brukar försvinna några dagar efter mensen har slutat. Skittrist!