• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • frökenskabb
    Tiger Af Lilja skrev 2009-12-10 00:09:52 följande:
    Jag ska jävlar anamma börja imorgon!! PEPPAD!
    STORT Lycka till!!
    Det kommer gå jätte bra! =)
    Vi får stötta varandra!
  • frökenskabb
    timalillah skrev 2009-12-10 00:15:02 följande:
    Jag hoppar in här jag med har kört LCHF men slutade för över 1 månad sedan. Inte för att det inte var bra utan för att jag är som jag är och älskar sött .Men nu tar jag tag i det igen och dom sista kilona ska nu BORT!!!Men jäklar var svårt det är med alla lusse bullar, pepparkakor, glögg och allt som finns nu.Men kreativ som man är när man är beroende av ngt så hittar man lösningar på det mesta. Det har resulterat i att jag gjort glögg på funlight cassis, kokat med glöggkryddor.Ja vet aspartam är inte det bästa men inga kolhydrater ivfl och lite juligt ändå .
    Jaså, du är också en snaskråtta av västa sort? ;o)
    Surfade runt lite och hittade recpet på Oopsies med både pepparkaks och lusse smak =) Kanske kan vara något?

www.lifezone.se/recept/pepparkaks---oopsies/saffrans-oopsies
    www.lifezone.se/recept/pepparkaks---oopsies

Själv tänkte jag baka dessa i morgon till Idol finalen och snaska på! Om söstuget sätter in vill säga, har klarat mig rätt bra hittils.
  • Meddelande borttaget
  • timalillah
    Kenzie skrev 2009-12-10 09:53:28 följande:
    Testa göra glögg på rödvin, glöggkryddor, kanske någon apelsinskiva och ev lite sötningsmedel (typ stevia) så slipper du aspartamet.
    Jo det hade varit en idé om jag hade druckit alkohol. Men det kanske finns bra alkoholfria viner som inte har så mkt kolhydrater. Det får jag kolla upp.
  • timalillah
    frökenskabb skrev 2009-12-10 09:58:22 följande:
    Jaså, du är också en snaskråtta av västa sort? ;o) Surfade runt lite och hittade recpet på Oopsies med både pepparkaks och lusse smak =) Kanske kan vara något? www.lifezone.se/recept/pepparkaks---oopsies/s...www.lifezone.se/recept/pepparkaks---oopsiesSjälv tänkte jag baka dessa i morgon till Idol finalen och snaska på! Om söstuget sätter in vill säga, har klarat mig rätt bra hittils.
    Hur gick det med dina oopsies? Min kompis sa att dom inte blev så fluffiga som på bild, utan liknande mest en omelett.
  • Meddelande borttaget
  • Kenzie
    timalillah skrev 2009-12-11 21:57:32 följande:
    Jo det hade varit en idé om jag hade druckit alkohol. Men det kanske finns bra alkoholfria viner som inte har så mkt kolhydrater. Det får jag kolla upp.
    Koka vinet en stund så är alkoholen borta
  • frökenskabb
    timalillah skrev 2009-12-11 21:58:51 följande:
    Hur gick det med dina oopsies? Min kompis sa att dom inte blev så fluffiga som på bild, utan liknande mest en omelett.
    Det gick bra att baka, dom blev fluffiga och fina men smakar omelett vilket jag inte gillar... så dom ligger här på bänken och väntar på att slängas :/

Din kompis kanske var lite för våldsam på slutet då ingredienserna ska röras ihop försiktigt och lite i taget.
    Eller så blev dom helt enkelt vad dom är, en omelett!
  • frökenskabb

Familjen Rockström skrev 2009-12-11 23:02:42 följande:

sitter här på jobbet och har smaskat i mig en bit princess tårta och några choklad bitar :( fan!! att jag inte kan stå emot!! blir galen.
    Oh no! Vad hände?
    Du får ta nya tag! Ät mer mat! Så att du är ordentligt mätt.
Svar på tråden LCHF