Familjen Rockström skrev 2009-12-12 23:43:47 följande:
så svårt att hålla emot. bara att ta nya tag. tror inte att den lilla biten eller chokladen förstörde så mycket. är det någon som har något förslag på bra frukost? jag har kört på 2 kokta ägg med majonäs på och några skivor bacon. men jag tror att jag ska spy varje morgon för att det känns så fettit.
Min favotitfrukost pa senaste har varit:
Aggrora pa foljande:
3-5 agg beroende pa om jag ensam eller jag och min man ska ata.
handfull riven ost, blanda i de vispade aggen.
Sedan steker jag 3-5 skivor backon, hacade. Tills de ar genomstekta. hall av lite av fettet, spara for framtida matlagning. Men haller jag inte bort nat sa blir aggen for rinniga.
hackad svamp, hackad gron paprika, hackad graslok.
En vanlig gron paprika racker till en veckas frukostar, sa jag tar ungefar en femtedel av paprikan varje dag, och skar i tarningar.
Champinjonerna tar jag ca 2 eller tre om dagen. Hackar i smabitar.
Graslok, nagra stran bara. Jag har hackad graslok i frysen, sa jag tar bara nan halv tsk varje dag.
Stek svamp, paprika och graslok med baconet den sista stunden innan baconet ar fardigstekt, sedan blanda i agg och ossten. Anvand gummiskrapa for att rora runt aggen i pannan och lagg upp pa tallrik just innan aggen ser helt genomstekta ut.
Jag trottnar inte pa dne har roran, det ar jattegott. Med en kopp te sa star man sig flera timmar innan man blir hungrig igen.