• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Ulf Harrys Farsa
    Kenzie skrev 2010-02-10 19:15:49 följande:
    Det har du rätt i. Men det finns studier som visar på att ett högt intag av glutamat ökar risken för övervikt med upp till tre gånger så det kanske ska undvikas av den anledningen. Sen hör jag till den skara (av ganska många människor) som påverkas kraftigt av glutamat med illamående och huvudvärk som följd, och det får iaf mig att tro att det inte har en särskilt bra inverkan på min kropp.
    jo fast det finns ju folk som säger sig känna av mobilantenner 500meter bort också...
  • Kenzie
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-02-10 19:49:33 följande:
    jo fast det finns ju folk som säger sig känna av mobilantenner 500meter bort också...
    Haha visst är det så. Fast jag kände av glutamat långt innan jag ens visste vad det var så jag tror mig veta att jag faktiskt reagerar fysiskt på det.
    Lights will guide you home...
  • Ulf Harrys Farsa
    Kenzie skrev 2010-02-10 19:52:22 följande:
    Haha visst är det så. Fast jag kände av glutamat långt innan jag ens visste vad det var så jag tror mig veta att jag faktiskt reagerar fysiskt på det.
    så du kan inte äta tomat, parmesan ost eller kött heller? eftersom det förekommer naturligt i dessa råvaror.
  • Schnooglewookiemush

Jag och sambon började med LCHF idag, har extremt ont i huvudet nu. Kan det vara anledningen? Körde med GI för några år sen, kom ihåg att jag fick ont i huvudet då men inte så här fort...

• Tant Elin
    AtroCious skrev 2010-02-10 22:16:25 följande:
    Jag och sambon började med LCHF idag, har extremt ont i huvudet nu. Kan det vara anledningen? Körde med GI för några år sen, kom ihåg att jag fick ont i huvudet då men inte så här fort...
    kan hålla i sig några dagar, håll ut det går över
  • Kenzie
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-02-10 21:56:32 följande:
    så du kan inte äta tomat, parmesan ost eller kött heller? eftersom det förekommer naturligt i dessa råvaror.
    Jo det kan jag absolut göra, det är inte riktigt samma mängder i naturliga livsmedel.
    Lights will guide you home...
  • saltflingan

Har bakat lembasbröd nu i kväll, är så förväntasfull på hur det ska smaka imorgon till frukost. Luktar väldigt gott iaf och de ser väldigt fina ut. 

• Probably the best    in the
    saltflingan skrev 2010-02-10 23:55:20 följande:
    Har bakat lembasbröd nu i kväll, är så förväntasfull på hur det ska smaka imorgon till frukost. Luktar väldigt gott iaf och de ser väldigt fina ut. 
    Jag har också bakat. Ska till IKEA imorgon så jag ska smöra med Bregott och ha på ost så jag kan käka där när vi fikar.
    Gjorde även kålgott, 8 matlådor fick jag ihop.
  • saltflingan

Ja herre jissus så gott det var!  Fast det hade det farliga som även vanligt bröd har....man vill bara fortsätta äta för att det är så gott även när man är mättt. 

Måste se till att baka mer och lägga in i frysen. Perfekt för en småbarnsmor som inte hinner laga lunch. 

• helene306
    saltflingan skrev 2010-02-11 11:45:58 följande:
    Ja herre jissus så gott det var!  Fast det hade det farliga som även vanligt bröd har....man vill bara fortsätta äta för att det är så gott även när man är mättt.  Måste se till att baka mer och lägga in i frysen. Perfekt för en småbarnsmor som inte hinner laga lunch. 
    Visst var de goda?! Helt otroligt vilket bra brödalternativ, och betydligt bättre än köpebröd!

Jag tänkte faktiskt göra och ha med till förlossningen. Vet att jag smällde i mig 4 Pågenskivor till frukost när sonen var född och de är ju superdupergoda! Denna gång ska jag inte svulla, jag ska äta smart