vit pion skrev 2010-02-10 18:16:20 följande:
Tack för era svar....jag ska fortsätta ett tag till. Visst tycker jag det är mycket god mat man får äta. Det svåra är bara att hitta på vad man ska äta, just då man är hungrig. Ibland hinner man inte planera så mycket. Jag har en 8 månaders liten bebbe, är 168 cm lång, väger idag 65 kg. Vill ner några kg till, 3-5 kg och jag hade varit nöjd. Det är det här "pluffset" jag vill ha bort. Man ska alltså inte äta så att man blir riktigt mätt då??? Jag frossar inte precis, men ibland tar man ju om, då man äter. Vad äter ni till mellanmål???? Morötter, nötter???
jag tycker faktiskt inte det är krångligare än vanligt, laga vanlig mat med låt bli potatis/ris/makaroner och ersätt med lite mera grönsaker. Fetta till det med gräddsås eller en smörklick
Man ska äta sig nöjd, inte proppmätt och äta när man är hungrig
Nötter ska man vara försiktig med, kan vara många kh och det är väldigt lätt att överäta dom. Morötter är rotfrukt och går bort.
Skink+ost rulle, keso med lite vispad grädde, makrillfile, brieost, babybel ost osv....
Har du en 8 månaders så är väl en hel del av "fluffet" rester av bäbismagen (uttöjda och kanske delade magmuskler) det problemet har jag också trots att det är över 3 år sen jag fick sista barnet. Träning är väl det enda som kan råda bot på det, och då är det inte situps utan plankan och annan statisk träning som funkar bäst.