helene306 skrev 2010-01-05 12:15:44 följande:
Lchf är en livsstil och jag tror det är svårt att ha den som en tillfällig lösning. Då blir det upp och ner med vikten kan jag tro. Någon form av lchf-tänk måste man behålla om vikten ska stabiliseras. Jag tyckte inte det var svårt att leva efter lchf och jag såg det som mitt sätt att leva. Jag gillar egentligen inte frukter eller grönsaker i överflöd vilket VV propsar på. Man måste nog hitta en balans i fortsättningen. Jag sommarjobbade bara med henne så jag vet inet hur mycket hon hade gått ner när vi skiljdes åt men hon körde strikt, riktigt strikt och fuskade ingenting. Jag fuskade Jag ville leva lite också och känna att allt inet blir förbjudet. Då sitter jag där och svullar ändå. Grejen är ju att allt sug försvann och det lockade inet att fuska längre. Visst jag åt lördagsgodis men påsen minskades från 30-40:- till 10:- och det höll jag mig väldigt nöjd på!
Jo det kanske är så.
Jag har aldrig ätit så här tidigare så därför känns det som en omöjlighet att hålla hela livet när man är kolhydrafantast
Men jag ska ge det ett försök.
Tanken är väl att jag ska försöka gå ner i vikt och sen försöka äta bra helt enkelt.
Jag går inte upp i vikt om jag bara äter vanlig husmanskost.
Problemet är att jag i perioder frossat i godis och bullar och så går jag upp i vikt.
Men det finns ju också andra dieter där man får äta lite kolhydrater också det kanske skulle passa mig bättre i längden sen.
Men jag vill köra en rivstart nu och testa på det här så jag går ner i vikt och så får man se vilket sätt som passar bäst sen.
Man får pröva sig fram