lillie skrev 2010-01-07 10:13:37 följande:
Tack frökenskabb (roligt nick
btw )Jo jag har ett måttband nånstans... Blev så förbannad och ledsen sist jag mätte midjan (innan LCHF). Har förträngt midjemåttet men har för mig det låg nånstans runt 90 cm. Är bara 1,60 lång också så det syns direkt när jag lägger på mig några kilon. Åh, vad jag ser fram emot att kunna känna skillnad i kläderna, kunna ha byxor/kjolar/klänningar jag inte kunnat ha på ett bra tag. Menar du noll tolerans med choklad och vin? Hur pass strikt kör du LCHF? Räknar du kolhydrater, fett och protein?
Du ska se att snart kommer du både se och känna skillnad! Man måste ju börja någonstans och jag tror att LCHF är den rätta vägen.
Har du något mål med denna diet? Det är bra pepp att skriva ner mål, några delmål, förväntningar och föra lite daganteckningar som du sedan kan se tillbaka på. det hjälper på vägen då det känns tungt.
Jag kör strikt, men räknar inte. (för krångligt)
Håller mig till det som är godkänt då det för mig fungerar bäst. Börjar jag "fuska" och lägga till lite här och lite där vet jag att det kommer falla i slutändan. Jag vill hitta mitt sätt att klara detta utan att behöva "fuska". Bevisa för mig själv att jag inte behöver belöningar i form av mat. En gång för alla! Det går att leva ändå!
Ser detta som en livsstil då jag främst behöver få kontroll över mitt sockermissbruk (och därmed inte öka i vikt). Det är jobbigt och jag kämpar varje dag. Men jag är skyldig mig själv detta.
Svävade iväg lite i mitt svar, men så ser jag på detta... :o)