• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • sariat

Hej igen o tack för svaren på mina alla frågor. 

här kommer fler: Jag har halsbränna.. kommer det gå över? kan kanske bero på att jag steker mycket?  
    Jag vet att man inte ska väga sig så ofta men morse var jag tvungen... 1.2 kg ner tjoho=)

Tror det är all vätska som man inte längre binder i och med att jag inte äter kolhydrater.. eller vad säger ni?
  • helene306
    sariat skrev 2010-01-06 21:47:02 följande:
    Hej igen o tack för svaren på mina alla frågor.  här kommer fler: Jag har halsbränna.. kommer det gå över? kan kanske bero på att jag steker mycket?   Jag vet att man inte ska väga sig så ofta men morse var jag tvungen... 1.2 kg ner tjoho=) Tror det är all vätska som man inte längre binder i och med att jag inte äter kolhydrater.. eller vad säger ni?
    Halbränna kan man tyvärr få av fet mat. Det kan också vara en omställningsperiod. Håll ut ett tag!

Ja, kolhydrater binder vätska, otroligt mycket (tro mig)
    (¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • Saliro

hej alla hoppas ni haft en bra dag min dag har varit prövande då min man börjat känna sug och andra saker vi är  på våran 2v dock har jag ännu inget sug eller nått men min man haft det tufft idag tyckte lite synd om han men han stod emot hehe..

kul med lite nytt folk..kan bara säga till er håll ut och låt det som, andra säger ta ett tag kroppen måste ställa om sig ni måste ställa om sig=) lycka till

• Zaarah

Ja längtar till måndag nu så ja kan väga mej :D Vet iofs att de säkert bara är vätskan som försvinner nu, men men.
    Kan säga att de är grymt skönt när magen är bättre nu, den ha inte varit speciellt bra under jul å nyår då ja ha ätit en massa kolhydrater. Usch usch.
    De är stenhårt som gäller :D Eller jaah kanske inte stenhårt men nästan :p

• frökenskabb
    sariat skrev 2010-01-06 21:47:02 följande:
    Hej igen o tack för svaren på mina alla frågor.  här kommer fler: Jag har halsbränna.. kommer det gå över? kan kanske bero på att jag steker mycket?   Jag vet att man inte ska väga sig så ofta men morse var jag tvungen... 1.2 kg ner tjoho=) Tror det är all vätska som man inte längre binder i och med att jag inte äter kolhydrater.. eller vad säger ni?
    Hej!
    Har du lidit av halsbränna förut?
    Jag har haft halsbränna i många år och ätit medicin dagligen , när jag började med lchf läste jag att halsbränna försvinner. Så, jag slutade med min medicin men halsbrännan kom på en gång... Efter en vecka provade jag att sluta igen och numera är den borta! För mig har alltså denna diet gjort att min halsbränna försvunnit. Kan dock känna den pytte lite ibland, ex igår då jag åt köttfärsbiff, men då är det övergående.
    Så möjligen kommer det försvinna efter ett tag för dig. Kan ju höra till övergångsfasen.
  • frökenskabb
    lindha roger skrev 2010-01-06 23:15:02 följande:
    hej alla hoppas ni haft en bra dag min dag har varit prövande då min man börjat känna sug och andra saker vi är  på våran 2v dock har jag ännu inget sug eller nått men min man haft det tufft idag tyckte lite synd om han men han stod emot hehe..kul med lite nytt folk..kan bara säga till er håll ut och låt det som, andra säger ta ett tag kroppen måste ställa om sig ni måste ställa om sig=) lycka till
    Jag känner också sug. Efter vad vet jag inte. Det är bara ett jäva sug som jag inte kan identifiera. Men jag ser det som en utmaning (oftast)

En bra tanke att upprepa varje dag och som fungerar för mig är denna:
    Jag får äta vad jag vill och hur mycket jag vill, men IDAG väljer jag att inte göra det!
  • lillie

Hej!

Jag är inne på min 9:e dag med LCHF och tycker det fungerar bra för mig än så länge. Jag vägde mig efter en vecka och hade då gått ner 3 kilo. Säkert är det mesta vätska men jag ser ändå skillnad på midjan/höfterna och det är häftigt {#lang_emotions_smile}.

Jag har under dessa dagar både druckit 1 glas rött vin och ätit mörk choklad. Kanske är det olika hur pass känslig man är för detta.

Vill gärna följas åt med er andra som också äter LCHF.

• frökenskabb
    lillie skrev 2010-01-07 09:49:05 följande:
    Hej!Jag är inne på min 9:e dag med LCHF och tycker det fungerar bra för mig än så länge. Jag vägde mig efter en vecka och hade då gått ner 3 kilo. Säkert är det mesta vätska men jag ser ändå skillnad på midjan/höfterna och det är häftigt .Jag har under dessa dagar både druckit 1 glas rött vin och ätit mörk choklad. Kanske är det olika hur pass känslig man är för detta. Vill gärna följas åt med er andra som också äter LCHF.
    Välkommen!

Ja, alla är vi olika och "tål" olika mycket. Det är bara att testa sig fram, för egen del vet jag att jag inte skulle palla att "bara ta en" så jag praktiserar noll tolerans.

Om du har ett måttband kan du mäta midjan och följa skillanden  {#lang_emotions_laughing}
  • lillie

Tack frökenskabb (roligt nick btw {#lang_emotions_smile})

Jo jag har ett måttband nånstans... Blev så förbannad och ledsen sist jag mätte midjan (innan LCHF). Har förträngt midjemåttet men har för mig det låg nånstans runt 90 cm. Är bara 1,60 lång också så det syns direkt när jag lägger på mig några kilon. Åh, vad jag ser fram emot att kunna känna skillnad i kläderna, kunna ha byxor/kjolar/klänningar jag inte kunnat ha på ett bra tag.

Menar du noll tolerans med choklad och vin? Hur pass strikt kör du LCHF? Räknar du kolhydrater, fett och protein?

• frökenskabb
    lillie skrev 2010-01-07 10:13:37 följande:
    Tack frökenskabb (roligt nick btw )Jo jag har ett måttband nånstans... Blev så förbannad och ledsen sist jag mätte midjan (innan LCHF). Har förträngt midjemåttet men har för mig det låg nånstans runt 90 cm. Är bara 1,60 lång också så det syns direkt när jag lägger på mig några kilon. Åh, vad jag ser fram emot att kunna känna skillnad i kläderna, kunna ha byxor/kjolar/klänningar jag inte kunnat ha på ett bra tag. Menar du noll tolerans med choklad och vin? Hur pass strikt kör du LCHF? Räknar du kolhydrater, fett och protein?
    Du ska se att snart kommer du både se och känna skillnad! Man måste ju börja någonstans och jag tror att LCHF är den rätta vägen.
    Har du något mål med denna diet? Det är bra pepp att skriva ner mål, några delmål, förväntningar och föra lite daganteckningar som du sedan kan se tillbaka på. det hjälper på vägen då det känns tungt.

Jag kör strikt, men räknar inte. (för krångligt)
    Håller mig till det som är godkänt då det för mig fungerar bäst. Börjar jag "fuska" och lägga till lite här och lite där vet jag att det kommer falla i slutändan. Jag vill hitta mitt sätt att klara detta utan att behöva "fuska". Bevisa för mig själv att jag inte behöver belöningar i form av mat. En gång för alla! Det går att leva ändå!
    Ser detta som en livsstil då jag främst behöver få kontroll över mitt sockermissbruk (och därmed inte öka i vikt). Det är jobbigt och jag kämpar varje dag. Men jag är skyldig mig själv detta.
    Svävade iväg lite i mitt svar, men så ser jag på detta... :o)