Ela007 skrev 2010-01-06 21:32:21 följande:
Har läst lite på er tråd och blir ju klart sugen att hänga på MEN vet inte om jag vågar. Jag precis som många andra tycker ju att det känns knepigt med allt fett. Ivåras gick jag ner 12 kilo med VV så det vet jag ju är ett säkert kort, medans LCHF är lite mer min stil. Men jag vill bli av med 10-15 kg OMGÅENDE och vet då inte om jag vågar testa.....svårt!!
Jag var också VV:are förut och nu anser jag att deras metod är skit. Visst, den funkar men man får ju bara äta ett visst antal points/dag dvs det är ett himla planerande och man är väldigt begränsad. Jag var alltdi vrålhungrig på em/kvällarna med VV och smååt mest hela tiden.
Jag tycket det var lättare att gå ner i vikt med lchf än med VV. För det första försvann suget efter sött och annat. Det försvann aldrig med VV och jag har varit medlem där ett x antal gånger. Med VV behöver man äta jämna mål dvs frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag ev något kvällslätt. Så är det inet med lchf, man håller sig mätt 4-6 timmar och mellanmål behövs inte längre. Man äter när man är hungrig och äter tills man är mätt.
Med VV blir man fettskrämd så jag förstår hur du tänker och känner men börjar du med lchf så kommer du tänka om och inse hur fel VV är. Jag har en kompis som äter VV nu och hon har visserligen gått ner närmare 30 kilo men det är ofta hon äter frukter, säger att hon är hungrig och har ångest för att hon inte tränar varannan dag. Jag var aldrig hungrig och tränade inte ett skit. Sen slipper man räkna points, man bara äter gott