Jag har läst på ännu mer om lchf nu och tänker testa
frökenskabb skrev 2010-01-05 18:38:44 följande:
Jag tror inte på LCHF som en tillfällig lösning att snabbt gå ner i vikt. Tror inte överhuvudtaget på det sättet att leva då det för de flesta brukar innebära ännu mer övervikt i slutändan. Om du redan nu känner att du inte kan ge upp kolhydrater förstår jag inte varför du vill köra på LCHF? Jag vill inte låta otrevlig men det känns lite som att denna tråd gett fel intryck om de som läser tror att det är "lätt som en plätt" att gå ner i vikt med LCHF. Visst, kilorna rasar (samma som med många andra dieter) men det krävs ganska mycket för att kunna ge upp kolhydrater, speciellt om man kolhydratsfantast, sockermissbrukare osv.. Tänk på att den dag du börjar äta kolisar kommer du gå upp igen! Jag skulle i sånna fall hellre rekomendera Atkins (som innehåller den rivstart jag tror du är ute efter) eller GI.Du verkar redan ha kunskapen om vad som fungerar för din kropp och hur du ska göra för att inte gå upp i vikt, varför inte köra på det?Vill du testa LCHF ska jag inte hindra dig, du kanske blir övertygad då du känner skillnaden ;o)Som en tillfällig lösning tror jag bara att du kommer att må sämre. Jag skulle inte vilja gå igenom övergångsfasen om det bara är för ett kort tag jag ska dieta. inte alls värt.
Nej jag har aldrig testat att äta så här förut så det är möjligt att det passar mig jättedåligt eller så funkar det jättebra.
Har pratat med andra som ätit efter tex gi och vissa verkar spy på dieten efter ett tag medans det för andra funkar jättebra och dom fortsätter att äta så.
Återstår väl att se vad som funkar för mig, jag tänker testa på det i alla fall.
Jag blev medlem i giviktkoll för längesen och den rivstarten där påminner ju om lchf då man inte fick äta några kolhydrater dom första veckorna.
Verkar vara ungefär samma tänk i alla dom här dieterna bara att man mer eller mindre utesluter kolhydrater?
Ska iväg till affären i eftermiddag och inhandla den mat man kan behöva sen blir det start torsdag morgon.
Jag har 10 kilo jag vill gå ner.
Är lite nyfiken på hur mycket ni ska gå ner och hur fort ni har gått ner sen ni började med lchf?