Parniara skrev 2010-01-07 10:29:06 följande:
Jag började i juli. Alltså jag är ingen strikt lchfare, mer en tankeomställare. Såhär är det för mig: efter lågkalori, vv, viktklubb osv har jag i längden bara gått upp. Visst det funkar, man går ner i vikt för en tid. Men franför allt tänker jag på mat hela tiden när jag räknar saker. När jag i somras bestämde mig för att nu är det nog insåg jag att det handlar inte om vad jag väger om ett år, utan om 10 år. Inte en enda dag sen jag sa hej till smöret har jag så där fanatiskt tänkt på mat. Jag har blivit fri bantaroket...det är min hälsovinst. Sen att jag gått ner 6 kg på köpet är ju liksom bonus. Hrm detts ska jag skriva längre om på min blogg. Livsgnistan man får tillbaka av smör. läs detta:
helenaslchf.blogg.se/2010/january/monstret-i-...Ja men det är ju huvudsaken att man behåller vikten i längden.
Jag har inte heller lyckats behålla min vikt någon av gångerna jag gått ner med v-v
Det går bra i början men sen går det någon vecka då jag frossar kakor och bullar.
Känns som jag fått ätstörningar av att banta, men det är väl inte helt ovanligt.
Och sen är det upp 2 kilo i taget vid varje sån frossperiod då jag inte bryr mig om vikten, och sen flera såna perioder så går jag upp efter som.