Karo Lina skrev 2010-01-06 18:28:26 följande:
Hej allihop. Kan jag få hänga med här? Jag började med LCHF idag. Först slängde jag ut alla mini-matlagningsgrädde etc som fanns i kylen och sen åkte jag och storhandlade. Massa ost, kött och feta mejeriprodukter.Men gud vad nervöst detta är. Aldrig har jag tryckt i mig så feta saker! Orkade inte ens äta upp hela portionen eftersom allt var så fett! Kan man verkligen gå ner i vikt av detta?Jag har bestämt mig för att ge det en vecka och har jag inte gått ner något då så går jag över till lågkalori-dieten igen för detta gör mig jättenervös!Sen undrar jag lite, får man verkligen äta vanliga grönsaker (typ tomat, paprika, sallad, gurka)? De har ju mer än 5% kolhydrater i sig.
Jag är också ny.
Nu ikväll var vi och storhandlade allt som jag sett på listor över vad man ska ha hemma så imorgon är D-dagen.
Jag tänker precis som du att jag ska ge det 1 vecka för det känns otroligt att det ska funka när man bara äter fett.
Har bara ätit efter v-v tidigare.
Men funkar gör det ju uppenbarligen när man läser om hur mycket folk gått ner
Det blir ju ett helt nytt mattänk för mig eftersom man är van att äta ris, pasta och potatis till i stort sett all mat.
Och bröd är ju det som alltid gällt för mig som frukost.
Ska bli jättespännande och se hur det funkar och om sötsuget blåser bort.