• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Tant Elin
    Lady Dahmer skrev 2010-02-16 20:25:54 följande:
    ät då! tids nog så kommer din kropp att anpassa sig. Och du kommer blir bättre på att lyssna på kroppens signaler. Jag åt konstant första veckorna på lchf. Och sen är det ju så att kroppar funkar olika, en del våll äta lite men ofta och andra gör tvärtom. Inget är rätt eller fel sålänge du lyssnar på din kropp.
    har ätit LCHF sen i augusti.....inte gått ner nånting. Har dock inte mera än 1-2kg att gå ner (lyxproblem) Min IBS har dock blivit mkt bättre!
  • juzze

lady dahmer: diggar din blogg och har läst den länge. Men du, kan du inte lägga in lite fler goa recept på receptsidan? Har lite svårt för allt kött, äter gärna vego eller fisk/skaldjur men har svårt att komma på middagsidéer. Pliiiz?

• Lady Dahmer
    juzze skrev 2010-02-16 20:32:05 följande:
    lady dahmer: diggar din blogg och har läst den länge. Men du, kan du inte lägga in lite fler goa recept på receptsidan? Har lite svårt för allt kött, äter gärna vego eller fisk/skaldjur men har svårt att komma på middagsidéer. Pliiiz?
    jag är så jävla lat. jag ska bättra mig.
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
  • Lady Dahmer
    Tant Elin skrev 2010-02-16 20:27:15 följande:
    har ätit LCHF sen i augusti.....inte gått ner nånting. Har dock inte mera än 1-2kg att gå ner (lyxproblem) Min IBS har dock blivit mkt bättre!
    ahhh då är det inte säkert att du går ner, men hälsoeffekterna är ju tillräckligt!
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
  • Tant Elin
    Lady Dahmer skrev 2010-02-16 20:39:48 följande:
    ahhh då är det inte säkert att du går ner, men hälsoeffekterna är ju tillräckligt!
    jo, men jag vill såå gärna bli av med bäbismagen. Mäter man runt midjan är jag nästan lika stor som förut när jag vägde 10 kg mer
  • helene306
    Lady Dahmer skrev 2010-02-16 19:03:22 följande:
    jo. samma här. Man känner sig mer uppblåst ochförbannar sig självför att man inte klarar fettet just nu. Men nu i vecka 19 så har det faktiskt börjat bli bättre!
    Jag var likadan, satt där och käkade kokta makaroner och rostmacka för det höll mitt illamående i schack men magen protesterade ju Runt v 22-23 kunde jag med att äta ägg och bacon till frukost igen, innan dess fick jag kväljningar. Nu går allt bra att äta men fuskandet ligger kvar ändå ... Sen jädrar i mig, då är det slut på ursäkterna om jag ska komma i alla nya kläder jag shoppat
  • lillamye

kört denna diet ca 1 vecka nu. minskat 1kg

hur fort börja ni raa i vikt?
    hur mkt?

• juzze
    Cam82 skrev 2010-02-16 21:00:57 följande:
    Nu har jag haft ont i magen i flera kvällar, är det någon som vet vad det kan bero på? jag har inte ätit annorlunda eller så.
    magsjuka?
  • Fjuppan
    lillamye skrev 2010-02-16 21:17:44 följande:
    kört denna diet ca 1 vecka nu. minskat 1kg hur fort börja ni raa i vikt? hur mkt?
    Har hållit på sedan årsskiftet och blivit av med 7 kilo hittills. Fast den här veckan (idag) har jag fuskat{#lang_emotions_foot_in_mouth}...tryckte i mig vanlig mandelmassa från en semla...dock lät jag bli bullen. Försökte göra egen mandelmassa a la lchf, men det var ingen höjdare!{#lang_emotions_throwup}