• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Lady Dahmer
    The Kittycats skrev 2010-02-16 19:02:22 följande:
    Och jag "fuskar" också en hel del som gravid... Är sugen på surt mest hela tiden, och inget som är LCHF-vänligt.Tycker det är så tråkigt då jag nu alldels för ofta är dålig i magen, och utanpå är magen alldeles "fläbbig" och svullen av väldigt mycket mer kolhydrater än vad jag brukade äta förut.
    jo. samma här. Man känner sig mer uppblåst ochförbannar sig självför att man inte klarar fettet just nu. Men nu i vecka 19 så har det faktiskt börjat bli bättre!
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
  • Waterlilly

Ah skrev just ett mess till din hemsida här på FL LadyE, fick svaret här nu på vad en typisk matdag ser ut för dig :) Du verkar vara en härlig tjej =) tittade på dina foton, haha vi har exakt samma stil på hemmet! ;) dessutom målar jag också ;) Är intresserad av hokuspokusprylar som folk kallar det *skrattar* Man ska öppna sina sinnen säger jag {#lang_emotions_laughing} skulle behöva stänga igen lite på det matglada sinnet dock *asg* har varit lite inne på att utesluta pasta, ris, potatis och bröd, givetvis läsk o godis. Men har inte riktigt tänkt på tanken att äta så mycket fett innan, men det verkar ju faktiskt fungera på er?! :)

• The Kittycats
    Lady Dahmer skrev 2010-02-16 19:03:22 följande:
    jo. samma här. Man känner sig mer uppblåst ochförbannar sig självför att man inte klarar fettet just nu. Men nu i vecka 19 så har det faktiskt börjat bli bättre!
    Nej fettet är knepigt! Nu klarar jag knappt av en halv tesked kokosfett i mitt te, om ens det.
    Hoppas det lättar för mig med då, är ju också i v 19

Svårast för mig är nog att jag tror att sockersuget har väckts, har inte kunnat hålla mig borta från frukt (ju surare desto bättre). Nu hoppas jag att det ska räcka med en grape om dagen, en halva på fm-fikat och n halva på em-fikat.
    ♥ bf 2010-07-17
  • Tant Elin

en fråga, ska man äta mellamål eller inte?

är det bättre att äta rejält tre ggr/dag eller ska man äta lite mindre och klämma in 1-3 mellamål?

Idag har det blivit en svullardag för mig, sitter och mår rätt illa nu...

frukost: kaffe m äggmjölk, keso m grädde
    mm: en burk makrill
    lunch: köttgryta, wokgrönsaker, en klick smör
    mm: keso m grädde och te
    middag: omelett m bacon, liten gräddskvätt och riven ost, grönsallad
    kvällsmål: keso m grädde och te

På tok för mkt grädde idag
    Är det bättre att vräka på mera fett till måltiderna och hoppa över mellanmålen?

• Lady Dahmer
    Sirling skrev 2010-02-16 19:39:41 följande:
    Lady D: vad är äggmjölkslatte?
    WELL jag är glad att du frågar!

I med en tsk (eller två) snabbkaffe i en kopp. Häll på äggmjölk och rör om.

äggmjölk?

Äggmjölk!

3 råa ägg
    50 gram smör eller Kokosnötsolja
    3 dl. kokande vatten (eller 2)

Mixa ihop äggen och fettet med hjälp av din mixer.
    Häll sakta på det kokande vattnet medans du fortsätter mixa.

Klart! Du kan häva i kanel eller vanilj eller kardemumma eller annat gott om du vill.
  • Lady Dahmer
    Tant Elin skrev 2010-02-16 20:14:41 följande:
    en fråga, ska man äta mellamål eller inte?är det bättre att äta rejält tre ggr/dag eller ska man äta lite mindre och klämma in 1-3 mellamål?Idag har det blivit en svullardag för mig, sitter och mår rätt illa nu...frukost: kaffe m äggmjölk, keso m gräddemm: en burk makrilllunch: köttgryta, wokgrönsaker, en klick smörmm: keso m grädde och temiddag: omelett m bacon, liten gräddskvätt och riven ost, grönsalladkvällsmål: keso m grädde och tePå tok för mkt grädde idag Är det bättre att vräka på mera fett till måltiderna och hoppa över mellanmålen?
    du ska äta när du blir hungrig och tills du är nöjd. Om det är tio gånger på en dag eller bara en spelar mindre roll.

Glöm allt du lärt dig om tre stora mål och mellanmål mellan målen. 
  • Tant Elin

jag byter ut vattnet mot hett bryggkaffe

Lady Dahmer skrev 2010-02-16 20:19:45 följande:
    WELL jag är glad att du frågar! I med en tsk (eller två) snabbkaffe i en kopp. Häll på äggmjölk och rör om. äggmjölk? Äggmjölk! 3 råa ägg50 gram smör eller Kokosnötsolja3 dl. kokande vatten (eller 2)Mixa ihop äggen och fettet med hjälp av din mixer.Häll sakta på det kokande vattnet medans du fortsätter mixa.Klart! Du kan häva i kanel eller vanilj eller kardemumma eller annat gott om du vill.
  • Tant Elin
    Lady Dahmer skrev 2010-02-16 20:21:06 följande:
    du ska äta när du blir hungrig och tills du är nöjd. Om det är tio gånger på en dag eller bara en spelar mindre roll. Glöm allt du lärt dig om tre stora mål och mellanmål mellan målen. 
    grejen är att jag är hungrig/sugen hela tiden........äter dock mest för att ha nåt att göra tror jag
  • Lady Dahmer
    Tant Elin skrev 2010-02-16 20:22:15 följande:
    grejen är att jag är hungrig/sugen hela tiden........äter dock mest för att ha nåt att göra tror jag
    ät då!

tids nog så kommer din kropp att anpassa sig. Och du kommer blir bättre på att lyssna på kroppens signaler.

Jag åt konstant första veckorna på lchf. Och sen är det ju så att kroppar funkar olika, en del våll äta lite men ofta och andra gör tvärtom. Inget är rätt eller fel sålänge du lyssnar på din kropp.