• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Päron1986

Lady Dahmer jag la till din blogg på min bloglovin :)

• Lady Dahmer
    Päron1986 skrev 2010-02-16 18:18:25 följande:
    Lady Dahmer jag la till din blogg på min bloglovin :)
    härligt. Min huvudblogg är fantastiskt bra. Jag brukar ofta läsa den och nicka lite åt min egen förträfflighet  I min huvudblogg så hittar du även reflektioner och andra tankar om lchf som inte står i lchf-recept-bloggen.
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
  • Päron1986
    Lady Dahmer skrev 2010-02-16 18:22:23 följande:
    härligt. Min huvudblogg är fantastiskt bra. Jag brukar ofta läsa den och nicka lite åt min egen förträfflighet  I min huvudblogg så hittar du även reflektioner och andra tankar om lchf som inte står i lchf-recept-bloggen.
    ah, faktiskt så tipsade min något beskäftiga 16åriga dotter om din blogg men hon trodde inte jag skulle tycka om dig, för du var så rak på sak. hur hon uppfattar mig då, vill jag inte veta för jag tycker då att JAG är rak på sak. Men hon menade väl att två starka viljor... eller något sånt :)
    Nu ska jag absolut in å läsa den :)
  • Lady Dahmer
    Päron1986 skrev 2010-02-16 18:25:23 följande:
    ah, faktiskt så tipsade min något beskäftiga 16åriga dotter om din blogg men hon trodde inte jag skulle tycka om dig, för du var så rak på sak. hur hon uppfattar mig då, vill jag inte veta för jag tycker då att JAG är rak på sak. Men hon menade väl att två starka viljor... eller något sånt :)Nu ska jag absolut in å läsa den :)
    hahaha härligt!

jag är brutal men snäll. *fladdrar beskedligt med ögonfransarna*
  • Päron1986

"Brutal men snäll", hm, är inte det lite som en paradox? haha, ja men jag har skummat igenom en del och jag gillar din stil, så den hamnar i bloglovin!

• helene306
    Waterlilly skrev 2010-02-16 17:36:35 följande:
    Haha detta låtr så galet ;) går man verkligen ner på den här kosten??? Låter ju helt underbart! Ost med smör på, hur gott låter inte det =) Låter som en drömdiet ju =)
    Japp! Den är hur bra som helst men det bästa är att jag mådde så bra! Visst ville jag ner i vikt men nu i efterhand vill jag mer tillbaka till känslan att må så bra, slippa sötsuget och känna mig lätt i både kropp och knopp. Nu fuskar jag för mycket ...

*rusar in till lady dahmers blogg*
  • Lady Dahmer
    helene306 skrev 2010-02-16 18:53:49 följande:
    Japp! Den är hur bra som helst men det bästa är att jag mådde så bra! Visst ville jag ner i vikt men nu i efterhand vill jag mer tillbaka till känslan att må så bra, slippa sötsuget och känna mig lätt i både kropp och knopp. Nu fuskar jag för mycket ... *rusar in till lady dahmers blogg*
    jo precis! iom min graviditet så har jag fuskat en del (svårt att äta ägg) men fan vad man får betala. Magont, gaser, allmänt obehag.

Jag mår så otroligt bra på lchf att viktnedgång har blivit sekundärt.
  • Lady Dahmer

hittade ett inlägg i min blogg därjag beskriver vad jag äter en vanlig dag -- för dig som frågade:

Vad äter jag en normal dag? (ska jag räkna en dag då jag äter fisk kanske? Eller blir nån ledsen på ögat då?)

Frukost: 3 kokta ägg mosade med 50 gram smör eller äggmjölkslatte på samma mängd.
    Lunch: Kanske lite tonfiskröra (majonnäs, creme fraiche och tonfisk) med salladsblad, kokt ägg och gurka eller varför inte kokosvåfflor med hallon och grädde?
    Middag: 2 laxfiléer med bearnaise. Riven kål och tomat vid sidan. Eller så kanske det blir nachos? (isbergssallad istället för chipsen)

Mina portioner är dessutom en tredjedel av vad de var tidigare.

När jag blir sugen under dagen? Ost med smör på. Linfrökex med ost på. Gurkstavar med dipp. Kaffe med en skvätt grädde.
    Kvällsgotta? Hallon och creme fraiche. Sockerfri gräddglass.
    När jag är olydig? Jordgubbar. Mörk choklad. Ugnstekta äpplen.

• The Kittycats

Och jag "fuskar" också en hel del som gravid... Är sugen på surt mest hela tiden, och inget som är LCHF-vänligt.
    Tycker det är så tråkigt då jag nu alldels för ofta är dålig i magen, och utanpå är magen alldeles "fläbbig" och svullen av väldigt mycket mer kolhydrater än vad jag brukade äta förut.

♥ bf 2010-07-17