• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Sirling

Lady D: låter skumt men då ni är minst två här som brukar dricka det måste jag ju prova jag med

• Lady Dahmer
    Sirling skrev 2010-02-16 23:47:44 följande:
    Lady D: låter skumt men då ni är minst två här som brukar dricka det måste jag ju prova jag med
    det låter vidrigt men är så himmelskt gött!
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
  • saltflingan
    Jen nifer skrev 2010-02-16 14:45:51 följande:
    Du kan inte köra mer strikt? Jag äter exempelvis aldrig någon TY lr liknande.Dricker ingen Mjölk. Nästan aldrig ost. Alltså rätt lite mejeriprodukter. Äter inga nötter.  Steker i massor smör, äter kryddsmör lr beasås till den mesta maten. Ägg och bacon till varje frukost. Svårt att ge tips när man inte vet exakt hur du äter. Morgonpromenader kan ju också vara nått kanske :)
    Strikt "törs" jag inte köra iom att jag helammar och jag har fortfarande inte hittat någonstans där det står ungefär hur mycket kolhydrater man ska äta då.

Åhh promenader....om du bara visste vad vi längtar efter det! Vill ha vår NU!! Vi har varit insnöade i nästan 2 månader nu. Går inte att komma ut med vagnen och jag törs inte gå med honom i sjal eftersom vägarna är ren is här ute på landet.

Att börja väga det jag äter känns inte som det har någon poäng än så länge eftersom jag fortfarande är i den fasen att jag är konstant hungrig. Men så länge procentsatserna är de rätta så borde det ge resultat, men inte ens det. Jag är primärt inte ute efter att gå ner i vikt utan att må bra, men det är så segt när man inte märker något alls. Just därför jag vill köpa stickor för att testa om jag trots allt är i ketos.
  • helene306
    Lady Dahmer skrev 2010-02-17 08:22:08 följande:
    det låter vidrigt men är så himmelskt gött!
    Smaksätter man det är det inte så tokigt

spökplumpen: Jag tror inte det finns någon rekommendation för hur mycket kolhydrater man ska äta när man ammar utan det får man pröva sig fram till själv. Så tänker jag göra sen när det är dags. Dels får jag se vilket behov jag har men jag ska se till att få in mestadels fett och inte så mycket kolhydrater, sen får jag se hur bebis reagerar, det kan man ju inte veta i förväg. Eftersom jag var vrålhungrig mest hela tiden när jag ammade sonen så vill jag få in mer fett för att se om det blir skillnad denna gång, då 2005 var det mest kolhydrater jag åt och de mättade max 2 timmar sen var jag på maten igen. Så vill jag inte ha det denna gång, hungerskänslorna var förjävliga.
  • Lady Dahmer
    saltflingan skrev 2010-02-17 10:05:04 följande:
    Strikt "törs" jag inte köra iom att jag helammar och jag har fortfarande inte hittat någonstans där det står ungefär hur mycket kolhydrater man ska äta då.Åhh promenader....om du bara visste vad vi längtar efter det! Vill ha vår NU!! Vi har varit insnöade i nästan 2 månader nu. Går inte att komma ut med vagnen och jag törs inte gå med honom i sjal eftersom vägarna är ren is här ute på landet.Att börja väga det jag äter känns inte som det har någon poäng än så länge eftersom jag fortfarande är i den fasen att jag är konstant hungrig. Men så länge procentsatserna är de rätta så borde det ge resultat, men inte ens det. Jag är primärt inte ute efter att gå ner i vikt utan att må bra, men det är så segt när man inte märker något alls. Just därför jag vill köpa stickor för att testa om jag trots allt är i ketos.
    det som kan hända när man ammar är att mjölken kan smaka skumt  för en del bebisar när man hamnar i ketos, (min unge brydde sig inte) men kolhydrater behövs inte för amningen. Mjölken innehåller liksom socker ändå!
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
  • Penno

Sådär ja! Nu har jag beställt ketosstickor. Måste kolla om jag verkligen är i ketos eftersom jag inte märkt av någon som helst negativa biverkningar som de flesta andra verkar drabbas utav. Ska bli intressant... Ska nu köra fakir ett par dagar o se vad som händer

• musli
    saltflingan skrev 2010-02-17 10:05:04 följande:
    Strikt "törs" jag inte köra iom att jag helammar och jag har fortfarande inte hittat någonstans där det står ungefär hur mycket kolhydrater man ska äta då. Åhh promenader....om du bara visste vad vi längtar efter det! Vill ha vår NU!! Vi har varit insnöade i nästan 2 månader nu. Går inte att komma ut med vagnen och jag törs inte gå med honom i sjal eftersom vägarna är ren is här ute på landet. Att börja väga det jag äter känns inte som det har någon poäng än så länge eftersom jag fortfarande är i den fasen att jag är konstant hungrig. Men så länge procentsatserna är de rätta så borde det ge resultat, men inte ens det. Jag är primärt inte ute efter att gå ner i vikt utan att må bra, men det är så segt när man inte märker något alls. Just därför jag vill köpa stickor för att testa om jag trots allt är i ketos.
    Jag ammar ju (Elias är 5 månader nu) och har ätit LCHF igen sen 6 veckor ungefär. Inga som helst problem och han har inte reagerat på det alls. Numer äter han ju gröt och lite lunch då och då men jag ammar ändå i princip lika mycket som tidigare.
    Hanna 050511 & Elias 090910
  • saltflingan

Jag vet inte om det är maten men sonen har ett par veckor nu klagat och skrikit när han ska äta. Så fort man tar fram bröstet så sätter han igång, efter ett tag så börjar han äta lite men sen kan han släppa precis när som helst och fortsätta gallskrika. Äter gör han ju men det är inte en trevlig upplevelse längre. Så varannan timme bråkas det här hemma.

Rönnen: Var kan man beställa stickor?

• Felicia Adrian
    saltflingan skrev 2010-02-17 13:08:27 följande:
    Jag vet inte om det är maten men sonen har ett par veckor nu klagat och skrikit när han ska äta. Så fort man tar fram bröstet så sätter han igång, efter ett tag så börjar han äta lite men sen kan han släppa precis när som helst och fortsätta gallskrika. Äter gör han ju men det är inte en trevlig upplevelse längre. Så varannan timme bråkas det här hemma.Rönnen: Var kan man beställa stickor?
    Hur gammal är sonen?
    Äter/dricker du mjölk eller soja produkter?

Min yngsta dotter var sådan med när det var matdags vid 6-8 veckors ålder plus att hon hade kaskadspyor lite då och då.. Visade sig att hon var mjölkproteinallergisk.