• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • saltflingan
    Felicia Adrian skrev 2010-02-17 13:27:26 följande:
    Han är 15 veckor. Allergi misstänker jag inte eftersom jag inte tillfört något nytt, det är bara kolhydraterna som minskats. Och han är precis som vanligt i övrigt, det är bara vid amningarna som han kinkar. Är inte ett dugg orolig över det, men det kan vara lite frusterande särskilt när man befinner sig bland andra människor.
  • helene306
    saltflingan skrev 2010-02-17 14:15:48 följande:
    Han är 15 veckor. Allergi misstänker jag inte eftersom jag inte tillfört något nytt, det är bara kolhydraterna som minskats. Och han är precis som vanligt i övrigt, det är bara vid amningarna som han kinkar. Är inte ett dugg orolig över det, men det kan vara lite frusterande särskilt när man befinner sig bland andra människor.
    Har du märkt detta efter att du minskat kolhydraterna, ät då lite mer kolhydrater. Som musli skrev ovan, din son kanske reagerar på annan smak och därför blir det som det blir vid bröstet?
  • musli
    saltflingan skrev 2010-02-17 14:15:48 följande:
    Ah, det kan vara 3-månaders-grejen som kommit lite sent. Vid 3 månader är det rätt vanligt att bebisar kinkar vid bröstet, kanske bara vill äta från det ena eller något annat. Bara fortsätt att erbjuda bröstet och kanske göra det innan han blir jätte-hungrig?
    Annars prova att lägg till kolhydrater lite, men det är mest troligt 3-månaders-kinket...
    Hanna 050511 & Elias 090910
  • numberone

Hej!

Jag är total nybörjare på detta med lchf men känner att det är värt att prova. Har ca 20 kg att gå ner och behöver en bra start. Har ni några tips?! Finns det fler recept-trådar?

Ellen 080618, Agnes 090615
  • NinaFina

Har också tänkt börja med LCHF så nu håller jag på att trappa ner på kolhydraterna. Jag kan intebara llägga av helt, så jag trappar ner istället så jag hinner vänja mig. Tar ingen potatis/ris/pasta till lunch/middag tex... Har tänkt att köra igång "på riktigt" nästa vecka.

• Tant Elin
    numberone skrev 2010-02-17 15:01:15 följande:
    Hej! Jag är total nybörjare på detta med lchf men känner att det är värt att prova. Har ca 20 kg att gå ner och behöver en bra start. Har ni några tips?! Finns det fler recept-trådar?
    googla LCHF finns massor med jättebra info sidor, med recept, färdiga menyer och info

tror även det finns en länk till en mat tråd i ts
  • saltflingan

Haha jag är väl kanske lite taskig men jag skiter i om det smakar konstigt för det är det enda som bjuds. Här gäller det för sonen att gilla läget...det är mamma som bestämmer. 

Han kan le, prata och vara glad precis innan men när bröstet kommer nog sjutton ska det kinkas. Visste inte att det var vanligt vid 3 månader, men det låter som den mest troliga förklaringen tycker jag. Hur länge brukar sånt hålla på? Jättehungrig tror jag inte han hinner bli, äter varannan timme på dagarna men sover 9-10 timmar på natten utan mat. Och han skriker inte efter mat när han vaknar på morgonen utan då är det solskensleenden och prat med mamma innan blöjbyte och mat.

• numberone

Säkert en dum fråga men är det ok att äta fläskkött, typ kotlett, fläskfile? Kan tänka mig att leva på stekt fläskfilé å tsatsiki

Ellen 080618, Agnes 090615
  • Pikapika
    Tant Elin skrev 2010-02-17 14:55:51 följande:
    coolt, Björn Ferry äter tydligen LCHF kolhydrater.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadI...
    Kanon bra! Han gör ju inte någon hemlighet av det heller, ratade bullarna i TV-studion och bad om att få grädde ist . Reportern lovade det, så nu är det bara att hoppas att han snart sitter där igen med en ny medalj!!