• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Pikapika
    numberone skrev 2010-02-17 15:53:18 följande:
    Säkert en dum fråga men är det ok att äta fläskkött, typ kotlett, fläskfile? Kan tänka mig att leva på stekt fläskfilé å tsatsiki
    Bra lchf mat! Själv undviker jag fläskkött numera, av djurskyddskäl....
  • Lullisgirl
    saltflingan skrev 2010-02-17 15:22:37 följande:
    Haha jag är väl kanske lite taskig men jag skiter i om det smakar konstigt för det är det enda som bjuds. Här gäller det för sonen att gilla läget...det är mamma som bestämmer.  Han kan le, prata och vara glad precis innan men när bröstet kommer nog sjutton ska det kinkas. Visste inte att det var vanligt vid 3 månader, men det låter som den mest troliga förklaringen tycker jag. Hur länge brukar sånt hålla på? Jättehungrig tror jag inte han hinner bli, äter varannan timme på dagarna men sover 9-10 timmar på natten utan mat. Och han skriker inte efter mat när han vaknar på morgonen utan då är det solskensleenden och prat med mamma innan blöjbyte och mat.
    Minns att sonen oxå var så där ett tag. Kommer inte i håg hur gammal han var men det var jättejobbigt. Man trodde att mjölken var slut eftersom han bara ville äta lite ur bröstet men var ändå hungrig. När man gav andra bröstet åt han bara lite ur det oxå... Det var lixom som han inte kunde koncentrera sig på att äta.
  • numberone

Ställer en dum fråga till... hur mycket ska man motionera? Jag hinner inte speciellt mycket och vädret är inte min grej att gå ut i ännu, har köpt mig ett hopprep, haha

Ellen 080618, Agnes 090615
  • Lady Dahmer
    numberone skrev 2010-02-17 16:04:34 följande:
    Ställer en dum fråga till... hur mycket ska man motionera? Jag hinner inte speciellt mycket och vädret är inte min grej att gå ut i ännu, har köpt mig ett hopprep, haha
    motion är ju bra för kropp och hjärta, men du behöver inte motionera fr att gå ner i vikt. så vill du sitta på arslet så går det bra med!
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
  • numberone
    Lady Dahmer skrev 2010-02-17 16:12:20 följande:
    motion är ju bra för kropp och hjärta, men du behöver inte motionera fr att gå ner i vikt. så vill du sitta på arslet så går det bra med!
    Haha det låter bra... har ju hopprepet till att börja med och går en liten runda till dagis varje dag men så fort snön är borta så ska jag ta mina promenader.. fan va illa det lät med min fråga
    Ellen 080618, Agnes 090615
  • helene306
    numberone skrev 2010-02-17 16:17:04 följande:
    Haha det låter bra... har ju hopprepet till att börja med och går en liten runda till dagis varje dag men så fort snön är borta så ska jag ta mina promenader.. fan va illa det lät med min fråga
    Jag motionerade inte alls mer än någon promenad till och från stan (30 min) och EN cykeltur Sen rensade jag ogräs i trädgården
  • Tiger Af Lilja

Har kört igång igen och vill verkligen inte få återfall ytterligare en gång.. Tips på att undvika sockersug/återfall/brödsug?

• Penno
    saltflingan skrev 2010-02-17 13:08:27 följande:
    Rönnen: Var kan man beställa stickor?
    På apoteket finns de att köpa
  • musli
    saltflingan skrev 2010-02-17 15:22:37 följande:
    Haha jag är väl kanske lite taskig men jag skiter i om det smakar konstigt för det är det enda som bjuds. Här gäller det för sonen att gilla läget...det är mamma som bestämmer.  Han kan le, prata och vara glad precis innan men när bröstet kommer nog sjutton ska det kinkas. Visste inte att det var vanligt vid 3 månader, men det låter som den mest troliga förklaringen tycker jag. Hur länge brukar sånt hålla på? Jättehungrig tror jag inte han hinner bli, äter varannan timme på dagarna men sover 9-10 timmar på natten utan mat. Och han skriker inte efter mat när han vaknar på morgonen utan då är det solskensleenden och prat med mamma innan blöjbyte och mat.
    Det brukar inte hålla på så länge, det har med utvecklingen att göra, precis som separations-ångesten vid ca. 8 månader och så vidare. =)
    Hanna 050511 & Elias 090910
  • musli

Nu har jag hunnit göra cupcakes (ska på frosting sen) med dottern, inte ett enda sug efter att ens smaka, samt Lembas-bröd som jag faktiskt tycker är ett gott bröd.
    Ska stuva vitkål senare så jag har något gott till isterbanden imorgon.

Hanna 050511 & Elias 090910