• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • lillie

Vet inte vad jag gör för fel men jag kan inte kopiera listan. Får gärna lägga till mig, frökenskabb.

Lillie   71,4   -3   -3   1

• frökenskabb
    VIKTLISTA VECKA 1{#lang_emotions_cheers}

Namn                   Vikt          +/-         Totalt             Antal veckor
    sara1981              90,3          0              0                      0
    zaarah                  83,5          0              0                      0
    frökenskabb         63,4         -0,7          -3,8                   4
    cindorella              70,8          0             -3,2                   3
    Lindha                  121           -3,5         -3,5                   1
    Josefine                63,4         -1,6          -1,6                   1
    Sariat                   57.6            0             0                     0
    gemigsinnesro      105.3        - 2.7         - 2.7                  4 dagar
    Matillin                  81.5           0              0                    1 dag
    Lillie                     71,4          -3              -3                   1
  • Matillin
    lillie skrev 2010-01-07 10:55:17 följande:
    Vet inte vad jag gör för fel men jag kan inte kopiera listan. Får gärna lägga till mig, frökenskabb. Lillie   71,4   -3   -3   1
    Har du hållt in vänster musknapp och dragit så att allt det du vill kopiera blir blåmarkerat?
    Högerklicka sen på musknappen på det blåmarkerade området och välj kopiera.
    Högerklicka sen där du skriver nya svar i tråden och tryck klistra in.
  • lillie
    Matillin skrev 2010-01-07 11:18:23 följande:
    Har du hållt in vänster musknapp och dragit så att allt det du vill kopiera blir blåmarkerat? Högerklicka sen på musknappen på det blåmarkerade området och välj kopiera. Högerklicka sen där du skriver nya svar i tråden och tryck klistra in.
    Jo jag försökte. Satt vid en Mac, vet inte om dom är annorlunda.

Tack Frökenskabb.
  • musli

Jag väger mig ju inte så det är svårt med vikt-lista för mig... jag kör enbart med måttband eftersom min kropp kommer tillverka mera muskler och ta bort fett i och med att jag äter protein men inte så mycket kolhydrater.

Men så här ser min tabell ut...

musli     midja    lår    överarm    rumpa
    cm           96      61        33           104
                   95      62        33           103

Skriver inga datum heller eftersom jag inte är så brydd över hur lång tid det tar. Hellre längre tid och mindre slappt skinn somm hänger i dubbelveck på magen....

Hanna 050511 & Elias 090910
  • Lullisgirl

Nu är magsjukan över och dags att återgå till LCHF. I morse åt jag lite TY med LCHF myssli och en kopp kaffe med grädde. Ska nog göra lax i ugn med grädde och citron till middag. Men måste väl kanske ha någe att äta innan oxå... Nån som har nått förslag. Har "basic" hemma; grädde, smör, ägg, ost, bacon. Lite olika grönsaker...broccoli, vitkål, squasch...

• frökenskabb
    Lullisgirl skrev 2010-01-07 12:45:37 följande:
    Nu är magsjukan över och dags att återgå till LCHF. I morse åt jag lite TY med LCHF myssli och en kopp kaffe med grädde. Ska nog göra lax i ugn med grädde och citron till middag. Men måste väl kanske ha någe att äta innan oxå... Nån som har nått förslag. Har "basic" hemma; grädde, smör, ägg, ost, bacon. Lite olika grönsaker...broccoli, vitkål, squasch...
    Något jag tycker är enkelt, snabbt och gott är valfria grönsaker i en smord ugnsform, kryddor efter smak. riven ost. klippt bacon i små bitar på toppen.
    Häll över 1-2 ägg blandat med grädde. ugnen i 225 g tills äggen satt sig och baconet blivit krispigt. ca 25 min.
    Mums!
  • Lullisgirl
    frökenskabb skrev 2010-01-07 13:10:57 följande:
    Något jag tycker är enkelt, snabbt och gott är valfria grönsaker i en smord ugnsform, kryddor efter smak. riven ost. klippt bacon i små bitar på toppen. Häll över 1-2 ägg blandat med grädde. ugnen i 225 g tills äggen satt sig och baconet blivit krispigt. ca 25 min. Mums!
    Låter mumsigt. Jag har Airams snabblagade LCHF pannkaka i ugnen nu, verkar va samma idé men nästa gång ska jag nog sätta med lite grönskar. :)
  • frökenskabb
    Lullisgirl skrev 2010-01-07 13:34:15 följande:
    Låter mumsigt. Jag har Airams snabblagade LCHF pannkaka i ugnen nu, verkar va samma idé men nästa gång ska jag nog sätta med lite grönskar. :)
    Hoppas det smakar!
    Mår fortfarande illa av tanken på den där pannkakan...
    Tur att smaken är som baken {#lang_emotions_wink}
  • saris 83
    frökenskabb skrev 2010-01-07 13:38:02 följande:
    Hoppas det smakar!Mår fortfarande illa av tanken på den där pannkakan... Tur att smaken är som baken
    Ja den var ingen höjdare första gången jag åt den. Nu när jag gör den har jag inte i någon ost och då blir det mycket godare.
    Godingen Lucas 080424