• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Matillin

Nu har jag ätit köttfärsbiffar med grönsallad med fetaost i. Hur var det med morötter får man äta det? Och vilka grönsaker äter ni till maten. Känns som det är väldigt få man får äta när man ska hålla sig ovan mark, jag äter allt förutom tomater. Paprik såg jag att någon skrivit att man ska hålla sig borta ifrån`?

• Matillin

Förresten fick ni några biverkningar första tiden efter ni börjat äta efter lchf som att ni mådde dåligt eller så?
    Känner mig lite smått illamående nu, kanske min kropp som har kolhydratbrist

• helene306
    Matillin skrev 2010-01-07 17:21:39 följande:
    Förresten fick ni några biverkningar första tiden efter ni börjat äta efter lchf som att ni mådde dåligt eller så?Känner mig lite smått illamående nu, kanske min kropp som har kolhydratbrist
    Illamående, huvudvärk, trötthet är vanliga biverkningar när kolhydratabstinens infinner sig

Jag kände inget först men sen kom en fruktansvärd seghet i kroppen. Det var som jag var totalt dränerad på ork och det höll i sig i 3 veckor. Men sen, vilken ork och energi!
    (¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • Lullisgirl

Någon som vet nån som blivit pappa av att äta LCHF. Vi har gjort IVF för att mannen har dålig kvalitet på sperman. Man har ju hört talas om kvinnor som fått regelbunden mens osv av att byta kost men gäller det även män?

• Josefine85

Finns det någon mer än jag som inte längre blir hungrig och typ har tappat matlusten? Jag är aldrig hungrig längre känns det som! =(

Loke -07, Alvin -09
  • helene306
    Lullisgirl skrev 2010-01-07 18:07:14 följande:
    Någon som vet nån som blivit pappa av att äta LCHF. Vi har gjort IVF för att mannen har dålig kvalitet på sperman. Man har ju hört talas om kvinnor som fått regelbunden mens osv av att byta kost men gäller det även män?
    Jag vet faktiskt inte men lchf är ju en hormonstyrd kost så man vet ju inte?

På denna sida http://www.kolhydrater.ifokus.se/ finns ett forum. Skapa ett konto och ställ din fråga eller sök efter svar där. Kanske hittar du något?
  • Lullisgirl
    Josefine85 skrev 2010-01-07 18:30:18 följande:
    Finns det någon mer än jag som inte längre blir hungrig och typ har tappat matlusten? Jag är aldrig hungrig längre känns det som! =(
    Samma här men vet inte om det beror på maten eller magsjukan som jag haft. Tycker att jag varit frisk ett par dagar nu iaf så matlusten borde ha infunnit sig men inte.

Har bara ätit lite TY med myssli en kopp kaffe med grädde. 1/2 avokado och en liten portion lax med broccoli och gräddsås. Inte alls sugen på något fast det är kväll, brukar alltid suga i magen då!
  • Lullisgirl
    helene306 skrev 2010-01-07 18:33:24 följande:
    Jag vet faktiskt inte men lchf är ju en hormonstyrd kost så man vet ju inte?På denna sida www.kolhydrater.ifokus.se/ finns ett forum. Skapa ett konto och ställ din fråga eller sök efter svar där. Kanske hittar du något?
    Tack, ska kolla in det! :)
  • Lullisgirl
    Lullisgirl skrev 2010-01-07 19:02:48 följande:
    Tack, ska kolla in det! :)
    Fick ingen rätsida på den där sajten...
  • helene306
    Lullisgirl skrev 2010-01-07 19:12:29 följande:
    Fick ingen rätsida på den där sajten...
    Kollar du på vänstersidan så finns det att läsa. Vad var det du inet fick rätsida på?