HannaS83 skrev 2010-01-08 02:58:53 följande:
Hej hej Jag hade tänkt testa lchf för att fa bort mina ca 15 extra kg som jag har kvar fran graviditeten. Jag har beställt nagra olika böcker, men tänkte smygstarta lite innan blev sa sugen av att läsa i traden :)Jag e inte helt säker pa om det är nagon vits med att äta lchf om man ska dricka alkohol. Vi ska nämligen pa semester tilll dubai 10dagar fran lördag. och jag vet att jag kommer vilja dricka lite vin varje dag.... Men skulle nog kunna halla mig till maten...Eller är det bättre att typ bara strunta i pasta ris potatis under sem som en lätt-invänjning och börja ordentligt när jag kommer hem?Jag har hört att vissa kan ga upp i vikt av att äta lchf.. är det sant?är det bara första veckan eller passar dieten inte alla?hur lang tid tar det innan man börjar se resultat?
Hej! Kul att du ska börja med lchf!
Jag hade väntat med att dieta till efter semestern, främst då man mår ganska dåligt de första veckorna, och detta blandat med alkohol låter inte som någon höjdare på en skön resa.
En lätt-invänjning tror jag är dömd att misslyckas men det känner du såklart själv. Om du ska dricka lite vin varje kväll så kommer inte kroppen att förbränna så mycket fett ändå, så bättre att sätta igång ordentligt då du är hemma igen.
Ja, en del har svårt att hålla vikten med även LCHF, detta är liksom inget revolutionerande utan kräver en stor ansträngning och uppoffring liksom alla andra dieter.
Jag tror inte att dieten passar alla, man får helt enkelt prova sig fram. =D
För mig tog det 10 dagar innan jag började gå ner mer än några hekto, men vissa går ner 5 kg på första veckan så även det är individuellt.