• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Cam82

Jag måste fråga, jag fuskade en dag, den dagen jag fick så fruktansvärt ont i magen, jag har gått upp rätt mycket, blir det så på en gång om man fuskar?

• lillie

Hur menar du? Menar du att gick upp i vikt när du fuskade en dag eller att du fick ont i magen av att fuska en dag.
    Ursäkta, jag kan ha lite lång startsträcka på morgnarna....

• Cam82
    lillie skrev 2010-01-08 09:47:37 följande:
    Hur menar du? Menar du att gick upp i vikt när du fuskade en dag eller att du fick ont i magen av att fuska en dag. Ursäkta, jag kan ha lite lång startsträcka på morgnarna....
    Det är jag som är otydlig, jag fuskade eftersom jag hade haft så ont i magen till och från så då åt jag kolhydrater en dag, efter det så visar vågen en massa uppåt, jag undrar om det blir så att man går upp i vikt snabbt om man fuskar?
  • Nynne

En fråga: är det ok att äta en naturdiet shake om man måste slarva med lunchen. Den innehåller 5,0 kolhydrater per 100 ml.

• lillie
    Cam82 skrev 2010-01-08 09:57:39 följande:
    Det är jag som är otydlig, jag fuskade eftersom jag hade haft så ont i magen till och från så då åt jag kolhydrater en dag, efter det så visar vågen en massa uppåt, jag undrar om det blir så att man går upp i vikt snabbt om man fuskar?
    Ok.... Jag vet inte vad du har för utgångsläge, men jag tror det är rätt individuellt hur man reagerar. Åt du väldigt mycket kolhydrater den dagen och var det bara under en dag och sedan tillbaka till LCHF? Hur pass mycket gick du upp då? Var det alldeles nyligen eller har du hunnit äta LCHF ett tag efter den där dagen?

Man kan fråga på kolhydrater.ifokus.se/
    där finns många som ätit LCHF länge och som har mycket erfarenhet av detta.
  • Matillin
    lillie skrev 2010-01-08 09:24:22 följande:
    Paprika är absolut inte dåligt! Kolhydrater per 100 gram i paprika är 2,6 för grön paprika, 2,7 för gul paprika och 4,5 för röd paprika. Alltså väl inom ramen för 5 g kolhydrater per 100 gram.
    Va bra då blir det köttfärs och baconfyllda paprikor till lunch, det kan jag rekomendera andra, supergott.
    Brukar göra sånt annars fast då med ris i också

Finns det någon lista på nätet där man kan se hur mycket kolhydrater livsmedel innehåller jag har inget sånt hemma att läsa.
  • Matillin
    lillie skrev 2010-01-08 09:26:35 följande:
    www.hertzmanfrukt.se/produkt.htm
    Såg ju nu att du länkat till en lista över frukt oh grönsaker.
    Såg där att blåbär innehåller mer än 5 kolhydrater per 100 g.
    Såg tips om att ha det i filmjölken så jag antog att det var ok, hade det i filen i morse, men man ska undvika blåbär då kanske?
  • frökenskabb

Alla ni som är osäkra över vad ni kan och inte kan äta, det finns många bra sidor på internet om LCHF, Annika Dahlqvist´s hemsida bl.a. Hon har skrivit 2 kokböcker med mycket info. Finns även många andra LCHF kokböcker. Ica säljer en hel del.  

Lär er grundläggande LCHF och prova sedan vad som passar just er. Alla är vi ju olika och hur exempelvis min kropp reagerar är ingen mall för någon annan.

• lillie

Hallon är väl lite mindre kolhydrater i, om det är ett alternativ för dig.