• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • numberone

Så nu är första dagen avklarad och andra dagen gryr med denna nya mat. Jag vägde mig i torsdags så på torsdag är det ny vägning som gäller.... Jag har svårt att få in att man går ner i vikt på detta men ni är ju bevis på att det går. Jag är lite rädd att jag äter för mycket....

Ellen 080618, Agnes 090615
  • Sagalin
    numberone skrev 2010-02-22 08:18:48 följande:
    Så nu är första dagen avklarad och andra dagen gryr med denna nya mat. Jag vägde mig i torsdags så på torsdag är det ny vägning som gäller.... Jag har svårt att få in att man går ner i vikt på detta men ni är ju bevis på att det går. Jag är lite rädd att jag äter för mycket....
    Glöm inte att dricka mycket vatten i början, när man tömmer sina glykogendepåer blir man väldigt törstig.

I början ska du äta när du är hungrig och tills du är mätt.

Glöm inte att mäta dig, ibland vissar måtten mer minus än vågen.
  • helene306
    Sirling skrev 2010-02-22 08:16:12 följande:
    Jag har ätit enligt lchf en vecka nu och är in o läser här ofta för att ta del av alla tips och tankar. Jag vet om detta med den konstiga andedräkten o törsten, men jag tycker också att mina tänder lätt får en konstig beläggning o huden i ansikte o händer är snuuuustorra. Har det ngt med kosten att göra tror ni?
    Jag fick som beläggning i munnen ett tag. Tänkte inte så värst på det egentligen men det kan säkert ha med att göra kostomläggningen. Det försvann sen. Ang torr i hyn: dels är det väldigt kallt ute nu vilket påverkar men kom även ihåg att dricka mycket vatten. Kroppen behöver vätska och den får inte det genom alla kolhydrater längre, så drick
  • numberone
    Sagalin skrev 2010-02-22 08:36:23 följande:
    Glöm inte att dricka mycket vatten i början, när man tömmer sina glykogendepåer blir man väldigt törstig.I början ska du äta när du är hungrig och tills du är mätt. Glöm inte att mäta dig, ibland vissar måtten mer minus än vågen.
    Tack för tipset med vatten och mätning!! Jag ska köpa en ny kolsyrepatron för jag är inte så glad i vatten annars...men bubblor är gottigt!
    Ellen 080618, Agnes 090615
  • maccadam

idag blev det äggröra med ädelost och bacon till frukost sen kommer det nog bli en hallon smoothie runt 11 sen stekt kyckling med vitlökssmör och sallad vid lunch runt halv 3 sen har jag problem har blivit bortbjudna ikväll och det skall serveras varm smörgåstårta som jag inte kan äta eftersom d e bröd o så men kan man göra så att man tar med sig nåt eget lr skall jag ta en liten bit och mkt sallad hur har ni gjort när ni skall bort?

• helene306
    maccadam: De gånger vi varit bortbjudna har jag ätit något innan så jag inte är hungrig och sen har jag tagit lite av det som bjuds och mer sallad. Mina föräldrar bryr sig inte hur jag äter men svärmor och makens moster är av gammal tradition att man ska ÄTA när man ses och gärna 3 gånger om så då åt jag lite av vad de bjöd och försökte välja smart. Tex mycket grädde och lite glass till efterrätten.   
  • Sirling

Helene: jag dricker o dricker, men har jobbat på en mässa där det var väldigt torrt hela helgen, så jag ska passa på att dricka extra mycket idag. Maccadam: peta bort brödet eller fråga om det finns kvar av rörorna som är i...

• Felicia Adrian
    saltflingan skrev 2010-02-21 22:34:00 följande:
    Bra för att det betyder att min kropp har gått över till fettdrift. Har inte kännt av några fördelar så för mig var det jättepositivt att få veta att kroppen fattat gallopen även om jag inte sett några resultat än.  Har noll koll på diabetes så det kan jag inte kommentera. Men att lukta aceton under en kort period när kroppen går över till fettförbränning är vanligt och inget att oroa sig för.
    Okej då vet jag
    Hade maken sagt att jag börjat lukta aceton hade jag annars sökt läkare med en gång då vi har diabetes i släkten och flera av dem har upptäckts i min ålder.. Är typ1 så är ärftligt...
    Men börjar jag lukta det så vet jag att det är normalt pga kosten
  • saltflingan
    Felicia Adrian skrev 2010-02-22 10:39:26 följande:
    Okej då vet jag Hade maken sagt att jag börjat lukta aceton hade jag annars sökt läkare med en gång då vi har diabetes i släkten och flera av dem har upptäckts i min ålder.. Är typ1 så är ärftligt... Men börjar jag lukta det så vet jag att det är normalt pga kosten
    Fast har ni diabetes i släkten så tycker jag att du ska gå och kolla upp sig om du börjar lukta aceton. Inom denna kost är det inte farligt, men i ditt fall så skulle jag ta det säkra före det osäkra. Varför chansa liksom? 
  • Felicia Adrian
    saltflingan skrev 2010-02-22 11:05:57 följande:
    Fast har ni diabetes i släkten så tycker jag att du ska gå och kolla upp sig om du börjar lukta aceton. Inom denna kost är det inte farligt, men i ditt fall så skulle jag ta det säkra före det osäkra. Varför chansa liksom? 
    jo det är sant... Det skadar ju inte att kolla upp isf.