• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • saltflingan

Jaha, så har man gått upp igen då. *suck* Visst att jag har druckit vin i helgen men den stora boven tror jag är all choklad. Kan inte bara ta en ruta mörk choklad utan jag äter minst 2 och gärna 4...efter varje mål. Inte konstigt att man går upp! 

När denna choklad är slut ska jag inte köpa hem mer!

Har ni något lunchtips när äggen och grädden är slut?

• Sagalin
    USB skrev 2010-03-01 09:38:30 följande:
    Den här kosten är verkligen superbra för min kropp. På 5 veckor har jag gått ner 8 kg och minskat 13 cm i midjan men det bästa av allt är att min PCO har blivit mycket bättre. Förut hade jag inte haft mens på ett halvt år men sedan jag började med LCHF har jag haft två menstruationer. Det känns att kroppen mår bättre.Synd bara att alla i min omgivning är så negativa till den här dieten. Alla har åsikter om det men jag har bestämt mig för att fortsätta köra som jag gör. Det är min kropp och så länge den mår bra så tycker jag att det är okej.
    Min PCO har också blivit bättre. Jag har också fått mens på flera år.
  • numberone

Ikväll får jag hem en träningsmaskin så nu ska jag kunna gå en timmes promenad varje dag trots att det är helt värdelöst ute... Ska bli skönt!

Ellen 080618, Agnes 090615
  • USB
    Sagalin skrev 2010-03-01 11:47:50 följande:
    Min PCO har också blivit bättre. Jag har också fått mens på flera år.
    Tycker det är så otroligt att kroppen reagerar direkt. Det här kan ju bara bli bättre och bättre!
  • Jen nifer
    saltflingan skrev 2010-03-01 11:08:05 följande:
    Jaha, så har man gått upp igen då. *suck* Visst att jag har druckit vin i helgen men den stora boven tror jag är all choklad. Kan inte bara ta en ruta mörk choklad utan jag äter minst 2 och gärna 4...efter varje mål. Inte konstigt att man går upp!  När denna choklad är slut ska jag inte köpa hem mer!Har ni något lunchtips när äggen och grädden är slut?
    mellan fredag-måndag har ja lyckats äta upp 2 chokladkakor på 100g var, 86% :D
    Men jag tycker inte de är så farligt. hela chokladkakan på 100g innehöll 19kolhydrater, och jag åt kanske 5 rutor om dagen, 9,5 kolisar alltså :) Är de helg så får ja unna mig de ;)

Sen synda ja tyvärr med lite annat, ska se vad vågen står på imrogon när ja ätit bättre idag :D Egentligen borde man nog inte vägsa sig förens framåt Onsdagar efter helgerna bravader ;)
    Mollys & Minnas mamma
  • Tiger Af Lilja

jga har fått mani på mina hemmagjorda köttförsbiffar med beasås äter bara det nästan
    men till middag blir det lax med smörig löksås ska baka frallor senare också.. dock syndar jag choklad flera gånger i veckan den 86%a men jag har mian stund me kaffet och chokladbiten det är min lyx i varadgen liksom haha. Franyskorna äter ju en bit efter varje måltid. Choklad iaf mörk är ju hälsosamt för kropp och hjärna ;)

• Tiger Af Lilja

Tänkte också skriva att jag har ätir choklad och varit sugen hela tiden, så idag bakade jag kalddmums riktig mäktiga kakor 2 st och vräkte i mig just tanken var att jag ska rata choklad en tid över, och jag mr illa och det verkar funka.

Så imorgon blir det extra strikt ett tag!! längtar tills jag kan börja träna, är förkyld så inte så lämpligt nu.

• Sagalin
    Tiger Af Lilja skrev 2010-03-01 15:07:53 följande:
    jga har fått mani på mina hemmagjorda köttförsbiffar med beasås äter bara det nästan men till middag blir det lax med smörig löksås ska baka frallor senare också.. dock syndar jag choklad flera gånger i veckan den 86%a men jag har mian stund me kaffet och chokladbiten det är min lyx i varadgen liksom haha. Franyskorna äter ju en bit efter varje måltid. Choklad iaf mörk är ju hälsosamt för kropp och hjärna ;)
    Mmmm, jag gillar också köttfärsbiffar med beasås.
    Något som är gott är kalla biffar som man delar och bre smör på och någon skiva gurka.
  • numberone

Jag är hungrig, har inte ätit kvällsmat men jag vet inte vad jag ska äta... Är sugen på rostad macka och oboy *suck*

Ellen 080618, Agnes 090615
  • Sagalin
    numberone skrev 2010-03-01 20:51:58 följande:
    Jag är hungrig, har inte ätit kvällsmat men jag vet inte vad jag ska äta... Är sugen på rostad macka och oboy *suck*
    NEJ, inte macka och oboy!!!

Det måste väl finnas något bättre i kylskåpet/skafferiet än detta...