• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Tiger Af Lilja

Jag har märkt att min dotter ibland väljer mina alternativ t.ex så föredrog hon lchf pannakkor före familjens vanliga..

Hon äter hellre smör och ost än bröd. isånnafall helst knäckebröd.
    Gröt och så äter hon gärna. Pasta liakså, men jag byter gärna hennes mot fullkornpasta eller dinkelspagetti istället. ibland byter jag ut hennes mannagryn mot korngröt osv..

Försöker också smussla i mannen i huset nyttigheter, som han oftast inte märker..
    då berättar jag att det är hälften kornmjöl i t.ex (i pannkakor,våfflor,bröd)och han vänjer sig han med.

Jag älskar mina huskfrallor och är verligen inte i behov av vanligt bröd längre.
    Känns skönt och kul att få fantisera ihop recept och hitta roliga recept på nätet också!

• Penno
    Tiger Af Lilja skrev 2010-03-02 14:32:56 följande:
    .Jag älskar mina huskfrallor och är verligen inte i behov av vanligt bröd längre.Känns skönt och kul att få fantisera ihop recept och hitta roliga recept på nätet också!
    åååå, det lät intressant med frallor! Du skulle inte vilja dela med dig av receptet :)
  • Pikapika
    Penno skrev 2010-03-02 11:42:29 följande:
    Halkade in på en annan tråd här som heter "sockerhysteri på dagis". Där var det en som länkade från livsmedelsverket att barn ska dricka lättmjölk  pga att det innehåller mer D-vitamin och mindre mättat fett. Barn ska inte dricka fetare mjölk än så pga att det mättade fettet är farligt. ghaaaa, säger jag bara!!!!! Jag ger o tänker då inte ge mitt barn lättmjölk pga dessa råd
    OT, men det "roliga" är att trådstartaren ganska nyligen genomgått en GBP och är anti lchf för "man ska äta allsidigt" typ.....
  • Sagalin
    Pikapika skrev 2010-03-02 15:16:19 följande:
    OT, men det "roliga" är att trådstartaren ganska nyligen genomgått en GBP och är anti lchf för "man ska äta allsidigt" typ.....
    Hur vet du det?
  • Tiger Af Lilja

Idag blev det ett glapp mellan lunch och middag på ca 6 timmar var vrålhungrig när jag kom hem nyss, slängde i ordning lchf frallor och ahde som hamburgerbröd till mian hemmagjorda körrfärsbiffar, hade massa gott i..mätt och belåten..  är dock sugen på nåt gott ikväll och chokalde får vänta snällt till helgen om nåt ska ske på vågen.

Några tips :)?

• Jen nifer

idag har jag ätit dåligt, lr dåligt men för lite.
    Ligger i sängen och längtar efter frukost. Kom hem sent och orkade inte laga middag så blev ost med smör på.

Mollys & Minnas mamma
  • rasajj
    Penno skrev 2010-03-02 11:42:29 följande:
    Halkade in på en annan tråd här som heter "sockerhysteri på dagis". Där var det en som länkade från livsmedelsverket att barn ska dricka lättmjölk  pga att det innehåller mer D-vitamin och mindre mättat fett. Barn ska inte dricka fetare mjölk än så pga att det mättade fettet är farligt. ghaaaa, säger jag bara!!!!! Jag ger o tänker då inte ge mitt barn lättmjölk pga dessa råd
    Trots den enorma fetskrack som rader har i USA, sa far iallafall smabarnsforaldrar radet att ge fullfettsmjolk till barn upp till tva ars alder. Sedan kan man ga ner till 2%-ig mjolk rekomenderas det har. Motsvarar val ungefar mellanmjolken i Sverige.
    'The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so.'
  • Sagalin
    rasajj skrev 2010-03-03 02:13:05 följande:
    Trots den enorma fetskrack som rader har i USA, sa far iallafall smabarnsforaldrar radet att ge fullfettsmjolk till barn upp till tva ars alder. Sedan kan man ga ner till 2%-ig mjolk rekomenderas det har. Motsvarar val ungefar mellanmjolken i Sverige.
    Standardmjölk är 3%
    Mellanmjölk 1,5%
    Lättmjälk 0,5%
    Sen finns det minimjölk är det 0,1%? kommer inte ihåg men att kalla det mjölk är oförskämt mot korna...!
  • Jen nifer

hur lätt kastas man ur ketosen?

De känns som ja kanske gjorde de i helgen, då ja åt tacopaj och sås med redning osv. Även mörk choklad gick ju ner 200g på hela helgen. ;)

Idag har ja huvudvärk o känner mig lite matt i kroppen precis som sist, på 3:e dagen de slår aldrig fel på mig :)

Men iaf, känns som de kanske va bra för min kropp att få sig en tankeställare och börja om lite, för idag stod vågen på mindre än någonsin på dne här resan :)

Mollys & Minnas mamma