Tant Elin skrev 2010-02-28 14:48:13 följande:
jag är som sagt inte helt nöjd med min vikt, men jag har inte 100% motivation att göra nåt åt det, och jag ska försöka ta mig i kragen och börja träna lite, framförallt magen för att få den plattare.Vem vet, om jag sköter mig och drar ner lite på kalorierna kanske det kan lossna lite? Har ju ätit väldigt mycket fett nu, och om man hela tiden fyller på med fett så tas det väl inte från reserverna antar jag. Men ändå skönt att jag inte gått upp
jag har alltid räknat kalorier så de kändes nästan helt sjukt när jag gick över till lchf, första veckorna kollade jag och räknade på allt. Även om man ökar på med mer kolhydrater kan man ju äta förnuftigt :) Ja kommer inte börja äta vanligt bröd, pasta och sånt för de är inget jag längtar efter. Sen tackar jag inte nej till kolhydrater om jag blir bjuden i framtiden som ja gjort nu, utan tar lite istället.
Får väl se om ja kan gå ner 1-2 kg till, jag väger redan mindre än vad jag gjort dom senaste 6 åren så de kan ju lika gärna ta stopp för mig med nu. Men då får ja försöka se mig som nöjd.
Jag har faktist "fuskat" för första gången idag, gjorde en tacopaj och orkade inte göra special till mig. Tog bort ganska mycket botten men en del gick ner i min mage med ;)