• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • IsaCMoJs
    Lullisgirl skrev 2010-03-01 05:44:41 följande:
    VARFÖR händer det inget på vågen?!?!?!?!?!??! *irriterad*
    Hur länge har du hållit på? Har man skadat sin kropp i många år med olika bantningsförsök så kan det ta uppemot 3 månader innan kroppen vågar lita på en igen och släppa på kilona!! Sedan kan du kolla upp hur mycket kolhydrater du äter, för många så kan mjölkprodukter bli för mycket...
    Äntligen är hon här, vår älskade Moa
  • Lullisgirl
    IsaCMoJs skrev 2010-03-01 06:00:45 följande:
    Hur länge har du hållit på? Har man skadat sin kropp i många år med olika bantningsförsök så kan det ta uppemot 3 månader innan kroppen vågar lita på en igen och släppa på kilona!! Sedan kan du kolla upp hur mycket kolhydrater du äter, för många så kan mjölkprodukter bli för mycket...
    Jag har hållit på sen årsskiftet, alltså över 2 månader. Det har hittills gått superbra tills för ca 2 veckor sen när jag är sugen jämt. Jag vet att jag använder kanske en del mjölkprodukter för mycket. Och när suget blir för stort så blir det att jag frossar i "tillåtna" saker, som tex TY eller hemlagad LCHF glass (helt utan sötningsmedel) Men jag tycker ändå att det sku kunna hända nått på vågen eller på magen....suck.
    Jag hör till dom dom jojjobantat i hela mitt liv och jag har ju gått ner en hel del (7 kg) men nu står det bara still. Jag måste tvinga mig själv att inte gå tillbaka till kolhydratena o sockret. BEHÖVER pepp!
  • Tiger Af Lilja

Lullisgirl: Jag minskade litemjölkprodukterna och litefettet, jag äter ju kokosfett i kaffe, steker i smör, smörsåser,beasåser,valnötter,fet fisk och sånt men jag äter inte över konsumtion av fett och nu har det börjat hända, jag har också jojobantat och tror också att det kan ta ett tag innan kroppen vill släppa som ovan skrev.

Jag äter t.ex en köttfärsbiff med beasås eller tonfisk och keso elelr varför inte lchf pannakakor med grädde och hallon, det sistnämnda en gång i veckan.

Däremot har jag druckit t.x pepsi max i helgen en del, samt ätit 2 askar läkerol och mörk choklad totalt och det går ändå neråt nu då jag minskat på överflödigt fett och mjölkprodukerna.

• Jen nifer

helgens bravader med svärmors sås med redning, gårdagen med vanlig tacopaj och en del mörk choklad resulterade faktist i en viktuppgång på ett halvt kilo och en lite uppblåst mage. Så nu blir de strikt igen för att bli av med de :)

Mollys & Minnas mamma
  • En Anna

Hej på er,
    Jag ska börja med LCHF idag och har läst igenom alla sidorna i denna tråd, tog låååång tid :) sedan har jag läst massa andra trådar med recept och menyer och allt va det va plus andra sidor på nätet för att vara så  förberedd som möjligt.
    Skulle vilja gå ner cirka 5 kg och få ordning på gaserna i min mage. Ska försöka att inte ställa så många frågor, men allt känns så nytt trots att jag har läst om det i 2 veckor.
    Är det okej att dricka kaffe från Nespresso pods eller är de onyttiga? Står ingenting på dem, men jag tänkte om det bara är jag som dricker så känns det onödigt att brygga en kanna kaffe.
    Ska bli så kul att se vad som händer med kroppen :)

• USB

Den här kosten är verkligen superbra för min kropp. På 5 veckor har jag gått ner 8 kg och minskat 13 cm i midjan men det bästa av allt är att min PCO har blivit mycket bättre. Förut hade jag inte haft mens på ett halvt år men sedan jag började med LCHF har jag haft två menstruationer. Det känns att kroppen mår bättre.
    Synd bara att alla i min omgivning är så negativa till den här dieten. Alla har åsikter om det men jag har bestämt mig för att fortsätta köra som jag gör. Det är min kropp och så länge den mår bra så tycker jag att det är okej.

• numberone

Första gången på jag vetinte när som jag inte gått upp alls över helgen tidigare har det skiljt lite mer än 1 kg på fre och mån.

Ellen 080618, Agnes 090615
  • Lullisgirl
    Tiger Af Lilja skrev 2010-03-01 08:05:40 följande:
    Lullisgirl: Jag minskade lite på mjölkprodukterna och lite på fettet, jag äter ju kokosfett i kaffe, steker i smör, smörsåser,beasåser,valnötter,fet fisk och sånt men jag äter inte över konsumtion av fett och nu har det börjat hända, jag har också jojobantat och tror också att det kan ta ett tag innan kroppen vill släppa som ovan skrev. Jag äter t.ex en köttfärsbiff med beasås eller tonfisk och keso elelr varför inte lchf pannakakor med grädde och hallon, det sistnämnda en gång i veckan. Däremot har jag druckit t.x pepsi max i helgen en del, samt ätit 2 askar läkerol och mörk choklad totalt och det går ändå neråt nu då jag minskat på överflödigt fett och mjölkprodukerna.
    Ja det är väl det jag får lov att göra. Dra ner på allt överflödigt... Jag tycker att jag äter "normala" portioner med protein men jag vräker kanske på med för mycket sås/smör. Har sällan grönsaker till då bara ovanjord och endast lite som "dekoration" och inte halva tallriken. Jag känner mig sällan hungrig, bara sugen!
    Tack för feedback!
  • Penno
    USB skrev 2010-03-01 09:38:30 följande:
    Den här kosten är verkligen superbra för min kropp. På 5 veckor har jag gått ner 8 kg och minskat 13 cm i midjan men det bästa av allt är att min PCO har blivit mycket bättre. Förut hade jag inte haft mens på ett halvt år men sedan jag började med LCHF har jag haft två menstruationer. Det känns att kroppen mår bättre.Synd bara att alla i min omgivning är så negativa till den här dieten. Alla har åsikter om det men jag har bestämt mig för att fortsätta köra som jag gör. Det är min kropp och så länge den mår bra så tycker jag att det är okej.
    Typsikt omgivning att vara negativa! Är det så att de själva skulle behöva bli av med några kilon kanske? Hur bra mår egentligen kroppen av en massa kolhydrater?! Det är ju inte så att du dricker pulver utan du äter ju faktiskt mat! Blir så irriterad på andras kommentarer på att det inte är bra att inte äta några kolhydrater men många fattar inte att kolhydrater får man i sig i alla fall dock inte i överflöd!
    Det är ju toppen att din PCO har blivit bättre!!