Inlägg från: Jen nifer |Visa alla inlägg
  • Jen nifer

LCHF

Startar dag 5 nu.
    Startvikt: 63.2
    Idag: 60.8

Visst är de baar vätska, men de är ändå peppade. Dessutom kom jag i ett par byxor ja inte gjort tidigare imorse. Jag bara längtar efter fettet börjar försvinna på vågen med :D nu har ja tappat ca 2½kg vatten så snart så borde ja inte förlora så mycket mer vätska.

Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer

Hade ätit lite dåligt ändå till kvällen, var hungrig. Haft en stressig dag.

Frukost : 1 stekt ägg + 2 skivor bacon.

Lunch: fläskkotlett + en skiva halloumi.

Sen till kvällsmat åt vi tacos, heeeeelt underbart. Åt säkert lite för mycket ;)
    De är mitt ända fusk sen i Måndags, tacokryddan alltså =/ Men skitsamma. Åt de med gruka,tomar,sallas och massa creme fraice. MUMS.

Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer
    helene306 skrev 2010-01-22 20:33:11 följande:
    Äh, länken funkar ju inte! Här är receptet: Tacokrydda 1,5 tsk salt 1½ tsk chilipulver (2 tsk enl. recept) 2 tsk paprikapulver 1 tsk vitlökspulver 1 tsk lökpulver 1½ tsk spiskummin (1 tsk enl. recept) 1 krm cayennepeppar Blanda och använd direkt. Förvara torrt och svalt. Nästa gång ska vi prova 1 tsk av chilipulver, det kan bli rätt starkt.
    TACK, de ska ja göra nästa gång:D
    Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer

någon som har gått rexept på paj? Har lite jordgubbar, och blåbär i frysen. Har inte ätit något sånt på 1-2 veckor. Vet ju att de finns en del recept. Tänkte baka något imorgon. Är jordgubbar bäst i isf?

Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer
    Pippil8 skrev 2010-01-23 13:16:04 följande:
    Är det bara jag som mår PYTON? Tredje dagen idag. Vaknade även idag och var helt matt och orkeslös. Kallsvvettades och frös. Gjorde snabbt iordning bacon och  två ägg med smör och majonnäs samt te med kokosfett i. Efter någon timme var jag lite mindre matt men fortfarande känns kroppen alldeles orkeslös och jag orkar inte ens gå i normal takt Jag ammar (fast bara morgon, eftermiddag och kväll) så jag har väl ett rätt stort energibehov och skulle kanske behöa få i mig ännu mer - men det går inte - jag mår illa!! Får kväljningar av allt fett Har gått ner 1,5 kg p två dagar och innan dess 1,5 kg ner av magsjuka. VIktnedgång är inte mitt mål (vägde idag 60kg till 171 cm). Jag vill bara bli av med sötsuget men tvivlar på att det är värt det pris jag betalar just nu Ursäkta gnäll-inlägget men skulle så gärna vilja höra att någon annan mått så här och att det gått över någorlunda snabbt
    3:e dagen har alltud varit värst för mig, har då hamnat o ketos.. Varit jätte matt och mått skit. Sen 4-5 dagen vänder de igen :)
    Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer

vi dricker kolsyrat vatten med olika smaker i. Loka, Ramlösa osv.

Min sambo har nu på ca 1½ vecka, har minskat 5-6kg och tappat ca 5cm runt midjan.

Jag har tappat 2½ kg och ca 4 cm midja.

Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer

Proppmätt. 2 kokta ägg + räkor och stekt bacon.

Har lax,köttfärs,kotletter,kassler och kyckling hemma nu till veckan. Så ska försöka  att variera mera :)  Är dålig på de, blir lätt nästan samma saker hela tiden.

Men till veckan har jag tänkt mig ugnsbaka lax med cf, bacon inlindad kycklingfile. Taco. Biffar +gräddsås.

Kul med en annan tråd där vi skriver vad vi ätit så an kan få inspiration, för de är verkligen nått ja behöver

Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer
    Sagalin skrev 2010-01-25 10:22:43 följande:
    Jag mosar dem och värmer dem i micron...
    vad menas mer exakt med fakir? Vet att man kör stenhårt då men förklara gärna mer ingående om du vill:)
    Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer

Nu har jag läst mig till att dom som kör fakir ofta hoppar över mejeriprodukterna och håller nere kalorierna..

Då skulle ja nog påstå att ja nästan kör fakir.
    Har inte druckit mjölk, ätit fil lr liknande på hela tiden. Det ända jag använder mig av ibland är mellangrädden till maten lr sås, någon gång ibland fet riven ost. Men som sagt de är ändå minimalt.

Jag håller mig nästan alltid till ca 5 kolhydrater om dagen :)

Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer
    Flapper skrev 2010-01-25 15:50:57 följande:
    Lite det jag menar... är ju i princip bara kött som inte är mjölkprodukter nästan. Men då räknar man kanske inte med smör och ost tex?
    tror nog många av dom som kör fakir tar bort mjölkprodukter som du säger, men dom extremaste extrema får väl leva på en jäkla massa olja och dom festaste fiskarna osv.
    Mollys & Minnas mamma
Svar på tråden LCHF